کد خبر: ۴۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۳ - 2014December 22
درگفتگوي اختصاصي با شفاآنلاين صورت گرفت:
شفاآنلاین-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاكيد کرد: تمام جوانان ایرانی باید خدمت نظام وظیفه را بگذرانند مگر افرادی که ازمعافیت ها ويا شرايط قانونی براي خدمت نكردن برخوردارند.

دکتر عباس قائد رحمت در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن مخالفت با طرح فروش سربازی به افراد غائب گفت: با اجرایی شدن این طرح در آینده نزدیک افراد به این موضوع به عنوان راهکاری برای سربازی نرفتن نگاه خواهند کرد و حتی این طرح ممکن است سبب شود که برخی از افراد به امید تصویب شدن طرحی برای خریداری کردن سربازی شان به سربازی نروند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه افراد باید سربازی بروند و در عین حال باید تسهیلاتی برای سربازان ایجاد شود تا سربازان بتوانند به خوبی دوره خدمت مقدس سربازی را بگذرانند.

دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان اضافه کرد: هرچقدرتعداد افرادی که به سربازی می روند بیشتر باشد به همان نسبت هم سربازان بیشتر می توانند به مرخصی بروند و زمانی راهم در کنار خانواده بگذرانند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره استفاده از تخصص و توانمندی های سربازان اظهار کرد: به جای اینکه بیائیم از افرادی که چند سال سربازی نرفته اند پول بگیریم و سربازی را به آنها بفروشیم باید از تخصص آنها استفاده کنیم و طرح سرباز معلم و طرح امریه را در دستگاه های اجرایی به درستی اجرا کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سربازی وظیفه همگانی است به شفاآنلاین گفت: باید تلاش شود تا همه افراد به سربازی بروند وبین غنی و فقیر تفاوتی وجود نداشته باشد. که فرد غنی بتواند به سربازی نرود اما فرد فقیر به خاطر نداشتن پول کافی مجبور به سربازی رفتن باشد.

وی پیشنهاد کرد: از تخصص سربازان و مشمولان بايد نهایت استفاده شود و از آنها بیگاری کشیده نشود. همچنین زمینه ادامه تحصیل برای سربازان نيز بايد فراهم شود تا بتوانند خود را براي ارتقاي تحصيلي آماده کنند. یا مهارت های فنی حرفه ای به آنها آموزش داده شود تا زمانی که این افراد سربازی راتمام مي كنند بتواند در بازار کار منشا اثر باشند و به چرخه اقتصاد وتوليد وبالندگي کشور کمک کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
CANADA
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
2
2
اين حرفها خيلي قشنك است ولي بايد واقعيات را ديد اين طرح بهترين طرح براي سربازان سن بالاست و انها را از بلاتكليفي نجات مي دهد بس بهتر است نمايندكان محترم از ان حمايت كنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
1
این قانون بزرگترین ضربه رو به دانشجوهای سن و سال دار بدون غیبت زد. سختی درس و بی پولی و بیکاری و ازدواج یه طرف، خدمت هم به طرف. بعد از این طرح تمام دوستان من که سی سال پبشتر سن دارن و دانشجوی دکترا هستند دارن حرف از رفتن می زن. قانون جدید ثابت کرد قانون شکنان در این مملکت نسبت به تحصیل کرده ها اولویت دارن. همون بهتر که جمع کنیم و بریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
1
من سرباز غایب هستم و دارای همسر و حدود 11 ساله که غایب هستم اگر نظام وظیفه حقوقی بین 700هزار تا يک میلیون بده حاضرم بیام سربازی در غیر اینصورت حتی اگه من رو اعدام هم کنن نمیتونم بیام سربازی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: