کد خبر: ۴۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 10
شفاآنلاین :انتشار خبر امکان خرید خدمت سربازی برای مشمولان غابب ، با استقبال زیاد کاربران مواجه شد؛. در ادامه، نگاهی کوتاه به این نظرات انداخته‌ایم تا برآوردی از خواست مجموع نظردهندگان به دست داده باشیم.

 کاربران که در میان آنها زنان و بویژه مادران نیز خبر را خوانده بودند، با ارسال نظرات خود عموما از پیشنهاد چنین طرحی استقبال کردند و آن را راهی برای رهایی از بلاتکلیفی و سردرگمی مشمولان مذکور بویژه متأهلان دیده‌اند.

به نظر می‌رسد مهمترین بخش این نظرات، نظر آنهاست که خواهان تصویب نهایی این پیشنهاد در مجلس شورای اسلامی و سپس شورای نگهبان شده‌اند و البته تعدادی از کسانی که خدمت سربازی را پشت سر گذاشته‌اند نیز، در نظراتی متفاوت، اکثریتی این طرح را ناعادلانه دانسته‌اند و اقلیتی از نظردهندگان نیز آن را مفید ارزیابی کرده‌اند. با این حال، هم در میان سربازی‌رفتگان و هم در میان مشمولان غایب، کسانی هم چنین طرحی را مختص غایبان پولدار دانسته‌اند.

نکته مهم، این که بر اساس آنچه سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرده، شمار کسانی که مشمول طرح خرید خدمت سربازی قرار می‌گیرند، حدود یک و نیم میلیون نفر است؛ آماری که عمدتا از قشر جوان جامعه به شمار می‌روند و به دلیل غیبت و نداشتن کارت معافیت یا پایان خدمت، نمی‌توانند در جامعه منشا اثر باشند یا به بیانی دیگر، آن طور که باید و شاید مفید نخواهند بود و لازم است مسئولان دولتی، نیروهای مسلح، مجلس و... در این باره تصمیم مقتضی گیرند.

احمد: خیلی خوبه همه یک خدمت به دولت بدهکاریم جه اعزام بشیم یااین که مبلغی برای درامدکشور داشته باشیم احسن به مجلس.

حامد بهران نیا: خدا خیرتون بده هم یک کمکی به دولت میشه هم خیلی ها از بلاتکلیفی نجات پیدا میکنن.

نیما: ضمن تشکر از دکتر روحانی عزیز بابت مطرح کردن پیشنهاد معافیت غائبین بیشتر از 10 سال دوره خدمت ضرورت، عاجزانه خواهشمندم بدون توجه به بهانه جویی عده قلیلی افراد که اساسا علاقه مند به زدن ساز مخالف با عملکرد دولت هستند و این بار با شعار تبعیض طبقاتی داعیه مخالفت با این طرح به واقع مصلحت اندیشانه را دارند، از تمامی توانتون در جهت تصویب این طرح در مجلس استفاده کنید و به این ترتیب بیش از یک میلیون نیروی جوان کشور، که دست کم به مدت 10 سال از تمامی حقوق اجتماعی محروم بوده اند، مجددا به روند عادی زندگی برگردونید.

امیر: بی عدالتیه !! باید این قانون شامل حال افراد تحصیلکرده هم بشود فوق لیسانس به بالا افرادی که سالها درس خوندن و در حین درس کار کردن این افرا د قانونم زیر پا نذاشتن بلکه 6 تا 10 سال مشغول تحصیل بودن

امید: طرح بسیارخوبیه اونایی که 10سال خدمت نرفتن قاعدتا دیگه قصد رفتن ندارن...پس دردی از دولت دوا نمی کنن... این طوری هم یه پولی عاید دولت می شه، هم اون بیچاره ها کارت پایان خدمت دستشون میرسه...به شرطی که اونقدر مبلغ رو بالا اعلام نکنن که فراری ها فراری تر بشن... یادمه سالی که من سربازیمو خریدم قیمت کارت معافی اندازه یه پراید بود!

احسان: چرا بعضیها فکر می کنند حقشون داره ضایع میشه؟! مطمئن باشید اینایی که الان بیش از 10 سال غیبت دارن بدلیل یه مشکلی نرفتن و انقدر از حق و حقوقات قانونی خودشون محروم شدن که پشیمون هستن و دوباره به عقب برگردن حتما میرن خدمت. ولی با ادامه روند فعلی هیچکدوم تو این سن و سال و شرایط زندگی امکان اعزام به خدمت ندارند و اگر هم به زور برن هیچ کارایی ندارند. در عوض جریمه میشن و این پول در بخشهای دفاعی و نظامی به درد میخوره و میتونه شرایط یه عده دیگه رو بهتر کنه. من صمیمانه از دولت محترم تشکر میکنم که عقلانیت رو به جای قوه قهریه به کار بردند و با این کار خدمت به کشور و جوونها کردند.

چوب خورده: با سلام منم الان 15 ساله که فراری هستم وبه اونایی که میخوان ده سال خودشونو عقب بندازن تا بعد از ده سال معاف بشن ظلم به خودشون کردن بنده فرارم به علت تصادف کردن و منجربه فوت شدن برادرم بود که سرپرستی به عهده من افتاد با خانواده خودمو سرپرستی دوتا یتیم ازطرفی مادرو پدر پیرم با ناراحتی قلبی ایا میتونستم برم خدمت کنم اگر خدمت سربازی سه سال هم که باشه باید رفت خدمت کرد چون واقعا زجر کشیدم باهمه تفاسیر اگه خدمت سربازی برای من دوماه هم که باشه نمیتونم خدمت کنم به اون دسته از عزیزانی که با این قانون مخالف هستند عرض کنم که شاید نتونم خدمتو بخرم ولی ارزوم اینه که این قانون اجرایی بشه لاقل اونایی که میتونن ازین فلاکت بیرون بیان من که 15 سال از بهترین دوران جوانیمو به بدبختی گذروندم واقعا سخته الانم با سه فرزند خودمو دو فرزند یتیم نمیتونم برم خدمت امیدوارم قانون خوبی باشه که ماهم بتونیم .

سیروس: اول ازدولت اقای روحانی بابت پیشنهادش متشکرم .دوم اینکه معمولا اونایی که خدمت بیش از ده سال غیبت دارنددارای همسر وفرزند هستند ومجلس باموافق بودن این طرح به زن وبچه مشمول کمک کرده اند .سوم هم اینکه اینایی که خدمت نرفته اند بیش از نرفتنشون به خدمت سربازی به خاطر نداشتن مدرک بیش از پیش به خودشون ضربه زدند و خودشان را اززندگی عقب انداختند.

موسوی: عالیست اونایی که رفتن زندگی میکنند اما اونایی که نرفتن تاوان این نرفتن را کشیده اند و زندگی آنها خراب شده انشاالله تصویب بشه.

حسن: اونی که میگه من رفتم تبعیضه،،،فقط یکیشو میگم کسی که 15سال از بهترین روزای جونیشو دارم میگم گوش کن 15سال رواز رانندگی کردن محروم بوده، نه بازم میگم هیچ جای دولتی راش ندادن.، بازم بگم نه عزیزم خدمت نرفتن سر خودتو بریدنه،به خودت ظلم کردنه پس دعا کن تصویب شه خیلیا برگردن به زندگی.

آرش: به نظرم بسیار قانون خوبی هست 1 - قانون بدون تبعیض هست یعنی شامل کسانی میشود که 10 سال هست سربازی نرفته اند و این هم شامل پولدارها میشه و هم بقیه اقشار جامعه. 2 - کسی که بیش از 10 سال هست خدمت نرفته دیگه نمیخواد بره و اصلا به درد سربازی هم نمیخوره پس بگذارید حداقل جریمه اش را بده .3 - تعداد زیادی از افراد قریب به اتفاق متاهل از بلاتکلیفی خارج میشن اونا که خدمت نمیرن دیگه به درد کار دولتی هم نمیخورن و خودشون یه کاسبی راه انداختن بگذاریم از این در به دری نجات پیدا کنند. 4- مقداری پول هم به حساب دولت واریز میشه که با اون میتونه بودجه دفاعی و رفاهی سربازان و... را کامل کنه - به قول معروف هم اونا ذینفع هستند هم دیگران از پول به دست امده منفت میبرند .

اسماعیل تقوی: در مورد خدمت سریازی باید عرض کنم ما ده سال است که خارج از ایران زندگی میکنیم و این خیلی مهمه که مشمولان خارج از کشور بتوانند خدمت سربازی خود را خریداری کنندشما دقت کنید کسانی از این قبیل مایل هستند در کشور خود سرمایه گذاری کنند و رفت و امد داشته باشند اما متاسفانه با قانون جدید که سالی دوبار به مدت سه ماه نمیشود برنامه ریزی کرد و سرمایه گذاری به کشورهای دیگری انتقال میابد و این برای کشور بسیار زیان اور است. اضمن تشکر امیدوارم مسئولین کشور به این مهم توجه کنند و تمهیداتی فراهم اورند تا هم کار ایجاد شود و هم سرمایه های ارزی وارد کشور شود.

طالب: پس ما و امثال ماها که رفتیم از دین و شرفمان دفاع کردم چی همرزم سربازداشتم که جلوی چشمان من پر پر شد جواب انها را کی میده فراریها که فرار کردندوپشت جبهه را خالی کردند من خودم جانبازمارفتم تا از ناموسم دفاع کنم وپشیمان هم نیستم حالا میگید سرباز فراری بیایند سربازیشان را بخرند .یعنی چی .

حمید رضا بیگی: این کار درست است چون عده ای به دلیل مساعل خانوادگی وکاری به خدمت نمیروندوهیچ راه حلی برای مشکلات نرفتن این قشر در قانون دیده نشده است ونظام هم هیچ تقصیری ندارد واین قشر بهیچ وجه به خدمت نمیروند تا بعد از چند سال خود به خود معاف شوند پس بهتره بفروشند تا کمکی به بودجه کشور شود ولی اگر جنگی شد مردونه بیان .

عطیه: من به عنوان یک مادر که یک پسر سرباز غایب داره از دولت محترم برای این خبر تشکر می کنم . اینجوری بچه های ما از سردرگریبونی در می یان. حالا عقلشون نرسید بموقع نرفتن سربازی . باید تا آخر عمر مثل دزدها زندگی کنند؟

سمانه: خیلی خوشحالم . برادر من شاملشون می شه . بخدا نه کار داره نه زندگی به خاطر غیبت . خوب جریمه ش کنید ولی بهش امکان زندگی و آینده سازی بدید . ممنون از دولت برای این طرح.

جام جم سرا

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
سید احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
14
10
بابت کسایی که همچین قوانینی رو صادر میکنن متاسفیم.که قشر بیچاره مستضعف همیشه مظلوم بوده.اگه سربازی خدمت هستش پس همه ما باید خدمت کنیم.ماها چه گناهی کردیم در مرزها خدمت می کنیم وعده ای پولدار راحت در میان خانواده هایشان نفس راحت بکشن.این سخنن به تمام مسولین کشور قشر جوان مملکت رو به نظام بدبین دارید می کنید.
badbakht
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
13
13
نمیگذرم. تلافی میکنم نوبت امثال منم میرسه. منه فوق لیسانس ۲۸ ساله کار ندارم- ازدواج نکردم- مرگ آرزومه که هیچ خطایی ندارم باید زورکی خدمت کنم اونوقت واسه فراریا پولدارا فوتبالیستا اقازاده ها قانون میزارید؟؟؟؟ فعلا بتازید که نوبت ماهم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
پولدارها وآقازاده ها برای معافی نیازی به این قانون ندارند!!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
1
12
ضمن تبریک به دولت محترم که فکر اقشار پولدار میباشد آخه یه بچه کشاورز ۲۰ میلیون از کجا بیاره بده سرای چند ماهی چند آخه چقدر باید به مردم ضعیف ظلم بشه پولش کجا بره این قانون بعد گند زدن بچه های فوتبالی است بهترین راه فرار آنان از سربازی است ۵۰۰میلیون قرارداد ۵۰ میلیون کارت پایان خدمت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
از اون کارت های معافی فقط برای فوتبالیست ها صادر نشده!خیلی غیر فوتبالی ها هم گرفتند!!!درضمن من با مدرک فوق لیسانس هم نمیتونم پرداخت کنم چه برسه به کشاورز!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
8
5
اين چه قانونيه ؟تبعيض تاچه اندازه؟
مادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
4
6
امان از اين قصه ي دارا وندار
كسانيكه تا ميخواهد اصلاحي صورت بگيره واين فقير وپولدار درست ميكنند
كه اصل كار را ازبين ببرند واصلا فكر نميكنند كه كلي جوان اواره تو خارج وداخل هستند كه دولت محترم دارد فكري براشون ميكنه واصلا هم ربطي به دارا وندار نداره وخيلي ازاينها با زحمت وفقط براي رهايي فرزندشون اين پول را تهيه ميكنند
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
4
8
پس تحصیلکرده های بالای 27 سال که فوق لیسانس و دکتر هستن چه گناهی کردن که خلاف نکردن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
1
4
اخه چرا قضاوت اشتباه میکنید. اولا همین حالا هم اگر کسی پول یا پارتی داشته باشه خدمتش راحته و پیدا کردن شغل هم بتاثیری به حالش نداره اما تحصیل کرده هاییی که دنبال درس رفته اند و نه درامد داشتن و هزینه های زیادی هم کردن حالا باید برن سربازی بدون پارتی و بعد از سربازی و از صفر شروع کنن و در بهترین حالت در عرض 7و8 سال بتونن سرو سامانی به زندگیشون بدن یعنی در 40 سالگی . اگر این طرح در مورد تحصیل کرده ها هم باشه اونا میتونن حتی با غرض یا وام یا فروش متعلقات یه سروسامانی بگیرن که بی شک به نفع کشورم هست . پس با قضاوتهای اشتباه این روزنه امید رو کور نکنید.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
3
2
سردار سرباز فراری رفته که به مملکتش خدمت کنه ولی بخاطر مشکلاتش نتونسته ولی مشموول غایب اصلا قصد خدمت نداشته من متولد ١٣٦٥ هستم ٤ سال پيش بخاطر مريضي پدرم فرار كردم چرا بايد من چوبشو بخورم ...
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
2
3
این قانون سه تا مشکل اساسی دارد: 1- قیمت آن خیلی بالاست و خیلی ها توان پرداخت چنین پولی را ندارند و مشکل این افراد حل نخواهد شد 2- این قانون باید برای همه افراد بالای 28 سال به اجرا در بیاید مثل گذشته که معافی سنی داده می شد و کسی هم اعتراض نمیکرد 3 - رقم جریمه باید خیلی معقول باشد تا همه افراد جامعه از هر قشری بتوانند از آن استفاده کنند نه یک عده ای خاص
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
1
4
جوان تا خدمت نره معتاد نمیشه...
روح اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
1
4
سلام.از نمایندگان محترم مجلس خواهش میکنیم طرح خرید سربازی را تصویب کنید.چون ما غایبان سروسامان میگیریم.ما اندازه کاهی از تمامی امتیازات محروم بوده ایم.تو را به خدا نجاتمان دهید.تصویب کنید تا کمبود بودجه کشورمون هم برطرف بشه.از طرف تمام غایبان و خانواده هاشون از شما خواهان تصویب طرح خرید سربازی رو داریم.خواهش میکنیم کمکمون کنید.
رامین
|
Netherlands
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
1
3
سلام دوستان منم 12 سال پیش رفتم سربازی و بعد از 8 ماه خدمت به علت ورشکستگی وطلبکار و نمیدونم داگاه و.... مجبور به ترک خدمت شدم .پدرم هم رفت زندان و سالها تو زندان بود خداشاهده تو این 12 سال در به در و اواره بودیم. من چاره ای نداشتم حالا میخواهند با جریمه ببخشند....20 تا 50 میلیون واسه معافی میخواهند. جرم کردیم تاوانش رو دادیم ولی تو رو خدا لااقل کمترش کنید تا بتوانیم پرداخت کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
0
2
پولدارها به هر روشی شده خدمت نمیرن!پس بهتر که این پول ها وارد بیت المال بشه تا صرف مردم بشه بجای اینکه بره تو جیب .....!فقط با این مبلغ تعیین شده ,مسئولین مراقب ماموران تعزیرات باشند!!!
رضا توتونچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
1
2
سلام .تشکر میکنم از این نظر دولت و فکر نمیکنم این مساله ممانعتی با عدالت اجتماعی داشته باشه چون کسی که ده ساله خدمت نرفته انقدر عذاب کشیده و از خیلی امتیازات اجتماعی محروم بوده که اگر خدمت میرفت به نفعش بود.الانم که ماشاالله قیمتی را دولت اعلام کرده که هرکس پرداخت کنه تازه یه چیزم از عدالت اجتماعی طلب کار میشه.در ضمن کسی که ده ساله خدمت نرفته دیگه خدمت نمیکنه با پرداخت این جریمه هم دینشو به مملکت ادا کرده وهم از بلاتکلیفی در اومده .ان شاالله تصویب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
انشاله که تصویب بشه ولی نه با این مبلغ ها!!!
م
| United Kingdom |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
فقط مبلغ اون زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
1
1
من اگه این پول رو داشتم که دیگه غیبت نمیکردم!اون هم 10 سااااااال!مثل خیلی ها معافی میگرفتم!!!!از کجا بیارم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
1
با سلام اولا از دولت آقای روحانی تشکر میکنم که چنین لایحه ای به مجلس داده من ۱۳سال پیش رفتم خدمت بنا به دلایلی فرار کردم و ۱۳ ساله که با استرس دارم زندگی میکنم اونی که هم دردمه میدونه چی میگم واقعا سخته از زندان سختره تو رو خدا تصویبش کنید فقط مبلغش زیاده یا اقساط بندی بشه ما هم بتونیم بخریم با این در آمد پایین وخرج زیاد کمی سخته
احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
1
1
عاجزانه درخواست تصويب و عملي شدن اين طرح را از جانب مجلس و دولت محترم و ستاد كل نيروهاي مصلح با جريمه اي معقول كه همه قادر به پرداخت آن باشند را دارم
فراری
|
United States
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
1
میشه پرنده باشی اما رها نباشی...
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
1
یعنی واسعه ما جذامیها توو این جامعه هیچ جایی نیست...اره جذامی....ما احمق هایی که عمرمون و گذاشتیم پای درس ...فروش خدمت هم میزارن شامل حال ما نمیشه...10 سال تحصیلات عالیه شد جذام...به همین راحتی...با تمام وجود میرم خدمت تا زودتر بتونم ........برم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
1
بخدا ظلم خوشحالم برای هرکی شاملش میشه ولی ما بد بختهای تحصیل کرده چی اخه ما چه گناهی کردیم بخدا اگه میخواستم برمم دیگه نمیرم این چه قانونیه منم30سالم مگه 30ساله منه لیسانس با بی سواد فرق داره که بجرم نداشتن کارت مدرکم ندارم و بیکار تمامم تورو خدا تحصیل کرده ها مرد باشن......... تبریک میگم پیشاپیش به هرکی میخره جونتون سلامت
احسان انوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
مبلغ زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
سلام عرضم خدمت دوستانی که تحصیل کردند باید بهشون بگم اگه هدف شما بادرس خوندن کمک به مملکته قانون تصویب شده اجازه کار دولتی و مدیرت و نمایندگی مجلس و از این اشخاص صلب کرده پس اگه شما واقعا بخواهید به مملکت خدمت کنی نمتونی تو هیچ یک از دستگاهای دولتی خدمت کنی و جریمه ای که پرداخت میشه فقط یک سری حقوق شهروندی به شما میدن که بتونی گواهینامه و بیمه و غیررو داشته باشی که شما از طریق درس خوندن الحمداله از حقوق شهروندی محروم نبودی الحمداله از ترس و استرس این دوره خبر دار نبودی اگه فکر کردید به همین راحتی اشخاص زندگی کردن شما فقط یک سال غایب باش ببین زندگی چطوری میگزره بعد ارزش خدمت شما علاوه بر تحصیلی که کردید که غایببین محروم بودند حداقل 20میلیون هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
0
من به جای دولت باشم تحصیلکرده ها را ۵ سال میبرم خدمت تا ادب بشن.(تا العان همه این مزایا را داشته اند.۱معافیت تحصیلی.۲گواهی نامه رانندگی.۳پیشرفت درتحصیل برای استخدام شغل خوب .۴استفاده ازامتیازات بیت المال و...)العان هم یه قورت ونیمشون باقیه!تا حلا ازهیچ چیزی محروم نبودن میخوان مفتی معاف بشن خیلی خنده داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
ماها کلی پول ریختیم تو حلقوم دانشگاه شش سالم وقتمون تلف شد،تو که رفتی کار کردی پول دراوردی چی میگی؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: