کد خبر: ۴۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 14
شفاآنلاین-سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار داشت: توریست‌ها هنگام استفاده از اینترنت بی سیم عمومی در مراکزی مثل ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، کافی‌نت‌ها و مرکز تجاری مواظب باشند تا در دام هکرها نیفتند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سرگرد حمید کیانی سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به توریست‌های بازدید کننده از کشور جمهوری اسلامی ایران توصیه کرد: هنگام استفاده از اینترنت بی سیم عمومی در مراکزی مثل ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، کافی‌نت‌ها و مرکز تجاری مواظب باشند تا در دام هکرها ‌نیفتند.

وی با بیان اینکه وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، سیستم عامل دستگاه، SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد، گفت: توریست‌ها اطمینان حاصل کنند که به شبکه درست وصل شده‌اند و برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو کنند و در صورت مشاهده کانکشن‌های متفرقه نیز از اتصال به آنها خودداری کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در توصیه به توریست‌ها افزود: هنگامی که نیازی به اینترنت ندارند، اتصال Wi-fi دستگاه خود چه لپ تاب یا موبایل را همواره و در هر مکان خاموش کنند و در صورت نیاز، امکان اتصال Wi-fi دستگاه خود را روشن کنند.توریست‌ها باید بسیار مراقب باشند و در هنگام استفاده از اینترنت های رایگان و عمومی بهتر است اصلا مبادلات بانکی نداشته باشند و سیستم آنها چه لپ تاپ یا گوشی های هوشمند فاقد اطلاعات شخصی مهم باشد.

این مقام آگاه در ادامه به ارائه کنندگان اینترنت عمومی گفت: بهتر است این افراد جهت افزایش امنیت خود و استفاده کنندگان از اینترنت، از ارائه اینترنت باز خودداری کنند و با تعریف نام‌های کاربری و رمز عبور برای مراجعه کنندگان، تا حدودی در افزایش امنیت و کاهش جرائم اینترنتی نقش موثری داشته باشند.

سرگرد کیانی در پایان گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل برای توریست ها، آنها می توانند با مراجعه به پلیس درصدد رفع مشکل خود برآیند، همچنین در خصوص جرائم سایبری نیز می توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش انگلیسی آن و گزینه contact us گزارش دهند یا ایمیل webmaster@cyberpolice.ir اطلاع دهند.
برچسب ها: توریست ، هکر ، پلیس فتا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: