کد خبر: ۴۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 09
شفاآنلاین-رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به وعده هایی که در سالهای گذشته به پرستاران می دادند ولی عملی نمی شد، به تشریح اقدامات وزیر بهداشت دولت یازدهم در حمایت از جامعه پرستاری پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین،محمد میرزابیگی اظهارداشت: از 27 سال سابقه حضور در حوزه پرستاری، قریب به 16 سال به صورت مداوم در بالین بوده ام و شرایط سخت پرستاری را درک می کنم. از همین رو، همواره تلاش کرده ام جایگاهی برای ارتقای پرستاری کسب کنم.

وی با بیان این مطلب که گاهی مصلحت ایجاب می کند بخاطر حرفه پرستاری مسائلی مطرح شود که شاید خوشایند برخی نباشد، افزود: من تا زمانی که در رسیدن به خواسته های به حق و قانونی پرستاران موفق نباشم، همچنان منتقد هستم.

میرزابیگی ادامه: تا زمانی که خدمات پرستاری در کتاب ارزشگذاری تعرفه ها قرار نگرفته بود، منتقد این کتاب بودم. ولی وقتی، این اتفاق افتاد و خدمات پرستاری در این کتاب آورده شد، چگونه می توانم همچنان معترض و مخالف باشم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با طرح این سئوال که حالا باید مدافع باشم یا مخالف، تصریح کرد: من باید از وزیر بهداشت تشکر کنم، چون دکتر هاشمی برای حرفه پرستاری وقت گذاشته و نمود آن هم، پیگیری هایی است که وزیر دنبال می کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که در دولت های گذشته وعده هایی به پرستاران داده می شد که به هنگام اجرا، به بهانه نبود بودجه و اعتبار، کار متوقف می شد، تاکید کرد: اما در این دولت، وزیر بهداشت وقتی حرف می زند که کار انجام شده است.

میرزابیگی از قرار گرفتن 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزشگذاری خدمات سلامت خبر داد و گفت: در حال رایزنی و مذاکره هستیم که تعداد این خدمات را به 270 مورد برسانیم.

وی تاکید کرد: با قرار گرفتن خدمات پرستاری در کتاب ارزشگذاری خدمات سلامت، حالا هر رفتاری که دولت و وزارت بهداشت با کتاب داشته باشند، شامل خدمات پرستاری هم می شود و نیازی به بودجه جداگانه نیست.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ادامه به سایر اقدامات و تلاش های وزیر بهداشت برای بهبود وضعیت درآمدی پرستاران اشاره کرد و افزود: کاهش بدی های وزارت بهداشت بابت پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران، شاید یکی از مهمترین اقدامات وزیر بهداشت دولت یازدهم است.

میرزابیگی با اعلام اینکه تا سال گذشته پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران با 18 ماه تا دو سال تاخیر پرداخت می شد، گفت: در حال حاضر این وضعیت به دو تا سه ماه رسیده و شاید به صورت موردی، برخی دانشکده های اقماری، دچار مشکل پرداختی هستند.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در اسفند ماه سال 92 بود که وزیر بهداشت بر پرداخت بدهی پرستاران تاکید کرد و رقمی در حدود 880 میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شد تا معوقات اضافه کاری و کارانه پرستاران پرداخت شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعلام اینکه تا حداکثر تا دو ماه آینده شاهد تحول در کارانه دریافتی پرستاران خواهیم بود، افزود: بنده تفاوت طبقاتی در نظام پرداخت ها و درآمدهای پرستار و پزشک را قبول دارم. اما اگر طرفدار مردم هستیم، نمی بایست دست از کار بکشیم.

میرزابیگی ادامه داد: ما معتقدیم که دریافتی پرستاران با توجه به اینکه پرستاری، حرفه ای سخت و زیان آور محسوب می شود، باید از میانگین حقوق کارکنان دولت بیشتر باشد.

مهر

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
lfjod
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
1
براي كارانه دادن به پرستاران شرط مهربان بودن و كار انجام دادن مي گذارند ولي پزشكان بدون قيد و شرط حتي با تشخيص و درمان غلط ، حتي با جراحي هاي نادرست كه گاهي منجر به نقص عضو هم مي شود ، كارانه دريافت مي كنندو خوشحال و شاد و خندانند
غیرتمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
بازی های ریاکاراران تمامی ندارد!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: