کد خبر: ۴۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 07
شفاآنلاین- ستاد پاکسازی سواحل شهر چابهار متشکل از اعضای سازمان حفاظت محیط زیست ، مسئولان شهرستان چابهار و سازمانهای مردم نهاد، تشکیل شد.
به گزارش شفا آنلاین،و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، در راستای تفاهم نامه زیست محیطی فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور ستادی در شهرستان چابهار، ستاد پاکسازی سواحل شهر چابهار متشکل از احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و حمید جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست و سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان و اعضای این کمیته در شهرستان چابهار شامل اعضای شواری شهر ، فرماندار ، شهردار ، سازمانهای مردم نهاد برگزار شد.

بنابر این گزارش ، در این نشست مقرر شد با یک برنامه منسجم و هماهنگ و با حضور گسترده مسئولان و مردم چابهار سواحل این شهرستان پاکسازی و همچنین تعداد یک میلیون اصله نهال نیز در طی یک برنامه ی کوتاه مدت در این شهرستان کاشته شود تا یکی از مهمترین بنادر ایران ، چهره ای زیست محیطی و سبز به خود بگیرد.

احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست به نقش و اهمیت محیط زیست سالم در مسیر توسعه اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تفاهم نامه مابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور برای اجرای طرح ساماندهی پسماندهای ساحلی است و حضور و استقبال گسترده مردم و مسئولان چابهاری مثال زدنی و در خور تقدیر است .

این گزارش می افزاید، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست گفت: محیط زیست سالم مستلزم محیط زیستی پیشرو و پویاست و خوشبختانه امروز این فرآیند به خوبی در سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به اولین نشست مشورتی محیط زیست دریایی و مدیران مناطق آزاد را در طی هفته های گذشته در چابهار اشاره کرد و گفت: این اقدام زیست محیطی که مشارکت مردم و مسئولان را بصورت داوطلبانه و مسئولانه در خود جای داده است ، می تواند چشم اندازهای مناسبی برای توسعه ی پاک بندر چابهار و ابعاد سواحلی پاک و نمونه برای سایر سواحل کشور در کارنامه داشته باشد.


گفتنی است، این جلسه با حضور گسترده مسئولان سازمانی و محلی شهرستان چابهار تشکیل شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: