کد خبر: ۴۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 06
شفا آنلاين- سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: ثبت نام در دانشگاه با هجوم کاربران، گاهی اوقات باعث می شود سایت بخوابد و این امر سبب استرس کاربران می شود و دقت آنها را کاهش می دهد که این کاهش دقت به معنای افتادن در دام فیشرها است.

به گزارش شفا آنلاين، از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرگرد «حمید کیانی» در خصوص افزایش وقوع برخی جرایم در برخی مناسبت ها، افزود: ثبت نام کنکور در دوره ها و دانشگاه های مختلف از جمله ایامی است که زمینه را برای انجام فعالیت های سودجویانه مجرمان اینترنتی فراهم می آورد و پیش بینی می شود در این ایام، طراحی صفحات جعلی (فیشینگ) پرداخت آنلاین افزایش داشته باشد.


وی با بیان اینکه ثبت نام در دانشگاه با هجوم کاربران باعث می شود تا حجم ورود به سایت افزایش یابد و گاهی اوقات سایت بخوابد، گفت: کاربران در هنگام ثبت نام در دانشگاه ها دقت لازم را داشته باشند و خانواده ها می توانند در زمان ثبت نام فرزندان خود را یاری کنند.

کیانی اضافه کرد: البته ثبت نام کنندگان مراکز آموزش عالی باید مراقب «کی لاگر»ها نیز باشند و در صورت ثبت نام در کافی نت ها و مواظب باشند، سخت افزارهای «کی لاگر» بر روی سیستم ها نصب نشده باشد.

این مقام مسوول در خصوص نحوه کار فیشینگ گفت: فیشینگ صفحه ای جعلی است که افراد سودجو برای به سرقت بردن اطلاعات خصوصی از قبیل اطلاعات بانکی و نام های کاربری طراحی می کنند و در ادامه اقدام به برداشت وجه از حساب های کاربری قربانیان می کنند، صفحات ثبت نام در کنکور و پرداخت وجوه مورد نیاز از جمله مواردی هستند که این روز ها بازدید کنندگان بسیاری دارند و همین بازدید بالا، زمینه را برای فعالیت مجرمانه فراهم می آورد تا کلاهبرداران از کم توجهی و کم دقتی قربانیان نهایت استفاده را کرده و اطلاعات آنها را به سرقت ببرند.

کیانی در باره راه های شناسایی صفحات جعلی موسوم به فیشینگ گفت: توجه به آدرس سایت ها که در آدرس بار نوشته می شود یکی از نکات مهم و کلیدی برای جلوگیری از سوءاستفاده فیشرها است، کاربران باید دقت داشته باشند زیرا در شگرد فیشینگ، فیشرها سعی می کنند، صفحاتی کاملا شبیه به صفحه اصلی ایجاد کنند.

به گفته وی، آدرس این صفحات تفاوت بسیار جزئی با آدرس سایت اصلی دارند بر این اساس کاربران باید همیشه خود آدرس سایت را وارد کنید.

کیانی با اشاره به «اس اس ال»، به کنکوری ها و کلیه کاربران اینترنت توصیه کرد: تمام سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از ارتباط امن «https» استفاده می کنند، پس نباید از این نکته غافل شد، هرچند نشانه امنیت کامل به صورت 100 درصد نیست.

وی از تمام هموطنان خواست، در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی اطلاع دهند.





ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: