کد خبر: ۴۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 06
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران:
شفاآنلاین-مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در دنیا به ازای هر 1000 هکتار یک محیط بان مشغول نظارت است و این سرانه در استان تهران ، یک محیط بان به ازای 60 هزار هکتار است .
به گزارش شفاآنلاین،محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در نشست شورای اداری استان با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار داشت: از اوایل دهه 70 طرح جامع مبارزه با آلودگی هوای تهران تصویب و اجرایی شد و از دهه 80 هم شاهد اجرای فاز دوم این طرح بودیم. پس از آن از تاریخ 93/2/10 فاز سوم این طرح در هیئت وزیران به تصویب رسید .
 
وی افزود : از سال 93 اتفاق خوبی در این حوزه رخ داد آن هم اینکه در 123 جایگاه عرضه سوخت بنزین یورو 4 عرضه شد و تا سال 94 هم سایر شهرهای استان به این طرح ملحق خواهند شد . البته باید به این مهم هم اشاره داشته باشیم که دو شرکت خودروساز داخل هم خودروی مصرف کننده بنزین یورو 4 تولید می کنند و تنها خودروی پیکان وانت از این قاعده مستثنی است و این خودرو نیز با مساعدت شرکت ایران خودرو تا پایان امسال تولید خواهد شد .
 
حیدرزاده خاطرنشان کرد : در مبارزه با آلودگی هوای تهران با همکاری استانداری و شرکت ملی گاز 450 اداره دولتی را بررسی فنی کردیم تا از هدررفت سوخت جلوگیری شود . در بحث معاینه فنی نیز شهرداری تهران مکلف شد تا در معاینه فنی دقت بیشتری به خرج بدهد.
 
مدیرکل محافظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد : در تمام مرزهای سرزمینی استان تهران جمعا 645 هزار هکتار جزو مناطق محافظت شده محسوب می شوند و بیش از 30 درصد صنایع و اصناف کشور در استان تهران قرار دارند. 
 
وی خاطر نشان کرد : در اداره محیط زیست استان  423 پست بلاتصدی داریم که به جهت محدودیت استخدام این امر با مشکل مواجه شده است . در دنیا به ازای هر 1000 هکتار یک محیط بان مشغول نظارت است و این سرانه در استان تهران ، یک محیط بان به ازای 60 هزار هکتار است . 
 
محمد هادی حیدرزاده عنوان داشت: در مجموع 96 تشکل زیست محیطی اداره محیط زیست استان تهران را همراهی می کنند و 90 آزمایشگاه معتمد را در خدمت محیط زیست استان داریم.
 
وی با اشاره به برنامه های این اداره برای حفاظت از محیط زیست استان اظهار داشت : از برنامه های ما پایش آنلاین صنایع خواهد بود و برای نظارت از مناطق حفاظت شده نیز برنامه بکارگیری پهپاد ها را در نظر داریم .

شبستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: