کد خبر: ۴۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 04
شفا آنلاین:دکتر مرندی گفت: تحقیقات زیادی نشان داده که طول عمر و امید به زندگی در کسانی که زیاد دعا می کنند یا برای آنها زیاد دعا می‌شود بیشتر است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی امروز 12 آذر در همایش سلامت معنوی گفت: سلامت معنوی بعد چهارم سلامت است که به آن توجه لازم نشده است در دهه های اخیر در دنیا به خصوص در کشورهای غربی که دین آنها اسلام نیست به این امر توجه بیشتری شده است.

وی ادامه داد: تحقیقات زیادی ثابت کرده‌اند که طول عمر و امید به زندگی در کسانی که زیاد دعا می کنند یا برای آنها زیاد دعا می‌شود بیشتر است و سلامت آنها از درجه بالاتری برخوردار است.

مرندی اظهار داشت: مطالعه‌ای در سانفرانسیسکو آمریکا بر روی 400 بیمار انجام شد که یک گروه برای آنها بدون شناختی از این بیماران دعا می‌کردند، نتایج این تحقیق نشان داد که آنقدر اثر دعا برای آنها بالا بوده که نیاز آنها به آنتی بیوتیک 5 برابر شده و انسداد عروق نیز در آنها دو و نیم برابر کمتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: سلامت معنوی در سلامت جسم و روان تاثیر گذار است و روحانیت باید کمک کند که سلامت معنوی در جامعه ارتقاء پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: