کد خبر: ۴۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 03
شفاآنلاین-مدیرعامل مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران گفت: از کمیسیون بهداشت مجلس خواسته ایم معلولان ضایعات نخاعی را جزو بیماران خاص تلقی کند زیرا این افراد به خدمات درمانی و توانبخشی ویژه ای نیاز دارند.
به گزارش شفا آنلاین،«علی ضرابی» روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی معلولان (12آذر)  افزود: ناتوانی حسی و عدم کنترل ادرار و مدفوع، پوکی استخوان و مشکلات دیگری مانند عفونت های ادراری، هزینه های درمانی ما را بالا برده است، عفونت ادراری ظرف دو هفته می تواند فرد را از بین ببرد و زخم بستر و عفونت ناشی از آن برای معلولان کشنده است.

وی تصریح کرد: هزینه نگهداری یک معلول طبق بررسی که حدود سه سال پیش انجام شد، یک میلیون و 800 هزار تومان برآورد شده اما کمک هزینه ای که سازمان بهزیستی ارائه می دهد فقط 120 هزار تومان است.

ضرابی گفت: هیات مدیره، امنا و کارمندان این مرکز از بیماران ضایعات نخاعی هستند، همچنین عموم خدمات آن به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

وی افزود: روزانه 30 مددجو به مرکز مراجعه می کنند و در حد توان خود و ارتباط با سازمان ها، نیازهای آنها را برآورده می کنیم، اما با توجه به وضعیت معلولان ضایعات نخاعی و هزینه های درمانی آنها نمی توانیم پاسخگوی همه آنها باشیم.

ضرابی با بیان اینکه بحث درمانی و توانبخشی برای مبتلایان به ضایعات نخاعی بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: بیماران ضایعات نخاعی دوره طلایی دارند که طی آن باید اقدامات توانبخشی در مورد آنها انجام شود و در صورت عدم انجام آن مشکلات حادی برای آنها بوجود می آید،

مدیرعامل مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران همچنین گفت: این مرکز سال گذشته 79 بالابر در منازل معلولان نصب کرده است.

ضرابی تصریح کرد: معلولان ضایعه نخاعی بیمه تکمیلی ندارند و برای درمان زخم بستر باید 12 میلیون تومان هزینه کنند، به نظر می رسد با وجود تلاشی که وزارت بهداشت، برای اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام می دهد، تحولی در زندگی حدود سه هزار مددجوی مرکز ما اتفاق نیفتاده است.

وی از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خواست تا این قشر را جز بیماران خاص تلقی کنند.

ضرابی گفت: اکثر بیماران ضایعات نخاعی دچار نارسایی کلیوی هستند و یک آمپول آنها که بعد از دیالیز باید تزریق شود بطور آزاد 50 هزار تومان است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: