کد خبر: ۴۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 03
شفا آنلاین:در اتاقش نشسته، لپ تاپش را روی پایش گذاشته و با ورود به شبکه‌های اجتماعی، شروع به گفتن حرف‌های قشنگ می‌کند، این هم نوعی دلبری از نوع مدرن است.
 به گزارش شفا آنلاین، موضوعی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، آشنایی‌های مدرن و پست مدرن امروزی است که اسم این نوع آشنایی‌ها را در این گزارش، ازدواج آنلاین،‌زندگی آفلاین گذاشته‌ایم، روشی که مشکلات خاص خود را دارد اما به دلیل اینکه روش مرسوم شده نمی‌توان به طور کلی آن را رد کرد.

نسل جوان امروز برای ابراز وجود و برقراری ارتباط بیشتر،‌از طریق اینترنت در موبایل‌ها و تب لت هایشان سیر می‌کنند تا فضای واقعی ممکن است جوانان در هر مکان و در هر شرایطی یکدیگر را ببینند و به یکدیگر علاقه‌مند شوند که یکی از این مکان‌ها فضای مجاز است اما نکته قابل تأمل اینجاست که این ارتباط و آشنایی به کدام راه کشیده می‌شود.

در این رابطه با مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی به گفتگو پرداختیم.

فربد فدایی، در این رابطه گفت: فضای مجازی ضمن اینکه امتیازاتی را از نظر آموزش، پژوهش و اطلاع از اخبار می‌تواند داشته باشد، در حین حال مضراتی هم دارد که بی‌توجهی به این مضرات موجب حادث شدن ضررهای جبران ناپذیری خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب افزود: افراد ضد اجتماعی تبهکار و بزهکار با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پوشش مناسبی را برای خود فراهم می‌کنند تا با عناوین و اسامی جعلی و حتی هویت‌های جنسی جعلی با افراد حاضر در فضای اینترنتی طرح دوستی بریزند و آنها را اغفال کنند.

فدایی تصریح کرد: افراد دچار مسائل شخصیتی، افرادی که از مشکلات و نقایص جسمی رنج می‌برند و از ارتباط آشکار با دیگران ترس و واهمه دارند،‌ از طریق اینترنت فرصتی پیدا می‌کنند تا اشخاص دیگری را مورد فریب قرار دهند.

این روانشناس آسیب‌های ازدواج اینترنتی را سست شدن بنیان خانواده، سطحی شدن روابط، کاهش میزان واقعی ازدواج و میزان طلاق دانست و افزود: زو‌ج‌های جوان با توجه به شرایط اجتماعی و باورهای دینی خودشان می‌توانند نقش مؤثر در گزینش همسر مناسب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از ضرر در هر کجا که باشد، منفعت است، خاطرنشان کرد: افرادی که درگیر چنین ارتباط‌هایی هستند باید هرچه سریعتر با افراد قابل اعتماد، اعضای خانواده، با بستگان یا با مشاوران مربوطه بدون ترس و نگرانی مشورت کنند و اجازه ندهند که یک رابطه غلط ادامه پیدا کند.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه اگر افراد از طریق مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه اگر افراد از طریق خانواده و با آشنایی قبلی همسر آینده خود را انتخاب کنند، موفق‌تر هستند، یادآور شد: اگر می‌خواهیم هویت ملی و دینی خود را حفظ کنیم، باید خانواده‌ها به عنوان مهمترین عناصر ارتباطی در جریان ازدواج فرزندان خود قرار بگیرند.

سید شایان جعفری
باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: