کد خبر: ۴۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
شفاآنلاين :مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: برای تدوین طرح‌ جامع مقابله با عرضه مواد مخدر از استان‌های متعدد درخواست شده است که طرح‌های جامع خود را براساس جمعیت، جغرافیا و... به دفتر مرکزی ستاد مبارزه با موادمخدر ارسال کنند.
در حال حاضر طرح‌ها در حال ارسال است و تا پایان سال آینده سند جامع مقابله با عرضه تدوین می‌شود. البته توجه داشته باشید که طرح جامع با سند جامع مقابله با عرضه موادمخدر متفاوت است.
به گزارش شفاآنلاين ،سردارعلیرضا اکبرشاهی، مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه خوشبختانه در سالجاری یکی از توفیقات ما که جزو برنامه ستاد مبارزه با موادمخدر بود، با پیگیری دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در جلسه کمیته مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضرورت تدوین سند جامع مقابله با عرضه موادمخدر به تصویب رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه با صحبت های اساتید محترم در حوزه پژوهشگری مقرر شد سند جامع مقابله با عرضه موادمخدر با بهره گیری از اسناد بالادستی، منویات مقام معظم رهبری، قانون مبارزه با مواد مخدر، مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر و با در نظر گرفتن تمامی آیین نامه های اجرایی مرتبط با مقابله با عرضه مواد مخدر تهیه و تدوین شود.
اکبرشاهی با بیان اینکه 25 آبان ماه سالجاری پروپزال این سند تهیه و در اختیار اداره کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر قرار گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه در تدوین سند جامع مقابله با عرضه موادمخدر پیشرفت خوبی داشتیم و امیدواریم  تدوین سند در این ایام جزو افتخارات ستاد مبارزه با مواد مخدر تلقی گردد.
وی با بیان اینکه برای تدوین سند جامع مقابله با عرضه موادمخدر به مواردی چون بهره گیری از مطالعه فعالیت های 35 سال گذشته، سالنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر، دعوت از متخصصان امر مقابله، برگزاری نشست های تخصصی، وحدت ساختار و بهره گیری از منابع پژوهشی دیگر توجه شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه سند جامع پیشگیری قبلاً تهیه شده است و بایستی سند جامع مقابله با عرضه موادمخدر با سند پیشگیری وحدت ساختاری داشته باشد.
اکبرشاهی درخصوص ویژگی های این سند گفت: ویژگی های سند جامع مقابله با عرضه موادمخدر عبارت است از این سند بر اساس برنامه 5 ساله تنظیم می شود و منطبق با برنامه ششم توسعه است. پس از تدوین امکان برش استانی باید داشته باشد تا استان ها نمونه آن را پس از ابلاغ از طریق ستاد بتوانند در مقیاس کوچکتر تهیه کنند. زمان تدوین سند نیز 9 ماهه است.
مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدردر پایان به راديو سلامت اظهارکرد: با اهداف خوب ستاد مبارزه با مواد مخدر و همت دبیر کل ستاد، سند جامع مقابله با عرضه مواد مخدر که بسیار مهم نیز است، ان شاء الله سند جامع مقابله با عرضه موادمخدر تدوین می شود و برگ زرین دیگری برای ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: