کد خبر: ۴۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 17
شفا آنلاين-معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران از ساماندهی بازار میوه و تره‌بار پس از 20 سال خبر داد و گفت: از شنبه هفته آینده فروشندگانی که بدون فاکتورهای متحدالشکل اقدام به فروش میوه کنند جریمه می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاين،نعمت‌الله ترکی در حاشیه دهمین جلسه تنظیم بازار با محوریت ساماندهی بازار اصلی میدان میوه و تره‌بار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه میادین نابسامانی بوده است که به گفته انجمن و اتحادیه میوه‌فروشان حدود 20 سال است که کسی برای ساماندهی آن مجموعه اقدام نکرده بود.


وی ادامه داد: بنابر این مقرر شد از طریق تعزیرات بازرسی و تنظیم بازار استان تهران به چالش‌ها و مشکلات میادین میوه و تره‌بار پرداخته شود.

ترکی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد 1500 غرفه در میدان اصلی میوه و تره‌بار وجود دارد و 5 هزار نفر در این بازار در قالب عمده‌فروش و پخش‌کننده در حال فعالیت هستند که این موضوع یک بی‌سامانی را در بازار رقم زده بود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران خاطر نشان کرد:‌ پس از ورود تنظیم بازار استان تهران و اقدامات لازم امروز در 1400 غرفه این بازار الزام شده است که مالک غرفه حضور داشته باشد و در صورتی که غرفه‌ای اجاره داده می‌شود مستندات و مدارک قانونی آن موجود باشد و در غرفه‌ها پروانه کسب و مجوزهای لازم نصب شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ساختار شکلی بازار درست شده است گفت: میوه‌فروشان در بازار ملزم شده‌اند که از فاکتورهای متحدالشکلی استفاده کنند تا میزان تخلفات کاهش یابد و دستگاه‌های نظارتی بتوانند راحت‌تر در قیمت‌گذاری‌ها نظارت داشته باشند.

ترکی بیان داشت: سازمان بازرسی و صنعت، معدن و تجارت نیز در کنترل خروج میوه از این بازار نظارت دارند و می‌توان گفت که بیش از 80 درصد از بازار میوه‌ و تره‌بار تهران ساماندهی شده است.

وی یادآور شد: حدود 12 هزار فروشنده میوه در کف بازار وجود دارد که باید این افراد ساماندهی شوند و آنهایی که فاقد پروانه کسب هستند ساماندهی شوند.

ترکی تاکید کرد: از یک آذر سازمان تعزیرات و بازرسی در بازار میوه و تره‌بار ورود می‌کنند و افرادی که بدون فاکتور مشخص شده  اقدام به خرید و فروش کنند جریمه می‌شوند و یک اقدام غیر قانونی است.





فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: