کد خبر: ۴۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 16
شفاآنلاین-دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه موضوع «سرعت می‌کشد» تمرکز روز جهانی قربانیان ترافیک جاده‌ای است،گفت: تصادفات عامل اصلی مرگ افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله در جهان است، زیرا هر روز بیش از ۵۰۰ کودک در راه رفت و بازگشت به مدرسه جان می‌دهند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد؛ بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی قربانیان ترافیک جاده ای، 16 نوامبر 2014 برابر با 25 آبان ماه جاری عنوان کرد: تصادفات جاده ای جان افراد جوان تر را می‌گیرد و هر روز بیش از 500 کودک در راه رفت و بازگشت به مدرسه، زمین بازی و همچنین خانه؛ خانواده و دوستانشان را به دلیل تصادف جان خود از دست می‌دهند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید: موضوع "سرعت می‌کشد" تمرکز امسال این روز است.

وی می‌افزاید: تعدادی از دولت‌ها برای حل مشکل سرعت در چارچوب "دهه ملل متحد در مسیر اقدام برای جادهای ایمن" فعالیت کردند که تا سال 2020 گرامی داشته می‌شود.

دبیر کل سازمان ملل متحد عنوان می‌کند: همانگونه که هدف ما "ترافیک آهسته" است، در عین حال با حداکثر سرعت اقدامات  جهانی برای کاهش تصادفات جاده‌ای را به پیش خواهیم برد.

در این‌ راستا بان کی مون می‌گوید: سازمان ملل متحد با شرکای خود مشغول اجرای ابتکاراتی شامل آمادگی برای برگزاری "دومین کنفرانس سطح عالی ایمنی جاده‌ای" است که به میزبانی برزیل در نوامبر 2015 برگزار خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: