کد خبر: ۴۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 13
شفا آنلاین:یک آسیب شناس گفت: جامعه متشکل از به قشر مرفه،‌متوسط و کم در آمد، بر اساس اصول منطقی بین افراد متعلق در یک طبقه نباید شکاف طبقاتی وجود داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین-جعفر بای  گفت: فاصله بین طبقات در طبقات نباید زیاد باشد،‌اختلاف بین عناصر تشکیل‌ دهنده در یک طبقه می‌تواند شرایط را برای بروز جرم و جنایت فراهم کند.
 
وی اظهار کرد: در شکاف طبقاتی ، مخصوصا فاصله بین طبقات خط قرمزی ترسیم می‌شود، هر چقدر فاصله کمتر باشد خط قرمز با ریک‌تر می شود و در نتیجه جرم و جنایت کاهش پیدا خواهد کرد اما اگر این اختلاف زیاد باشد خط قرمز طویل‌تر شده و به نسبت بزرگی آثار جرم و جنایت در جامعه افزایش می‌یابد.
 
 وی با اشاره به اینکه تفاوت در انجام فعالیت‌ها و نگرش‌ها منجر به تعیین جایگاه طبقاتی افراد می‌شود افزود: قطعا ناکار آمدی فعالیت‌های اقتصادی مانع از توزیع عادلانه ثروت در اجتماع می‌شود تفاوت فاحش در نظام پرداخت حقوق و دستمزد از دیگر عوامل افزایش فقر و شکاف طبقاتی است سالم سازی فضای اقتصاد و نظام امور دستمزد کمک شایانی در کاهش جرم و سلامت جامعه می‌کند.
 
 جعفر بای در خاتمه افزود: رواج فرهنگ کار و انجام فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت در جامعه منجر شود و در نتیجه فقر را از بین ببرد و زمینه‌های به وجود آمدن یک جامعه سالم را برای دستیابی به پیشرفت  و ترقی فراهم کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: