کد خبر: ۳۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 08
شفاآنلاين :پژوهشگران درباره روند افزایشی میزان ابتلا به سرطان کولون در میان جوانان هشدار دادند.
به گزارش شفاآنلاين ،بیشتر پزشکان در حال حاضر آزمایش سرطان کولون را تا پیش سن پنجاه سالگی توصیه نمی کنند.
علت اصلی این توصیه مدارکی است که پیش از این نشان داده است احتمال ابتلا به سرطان کولون با افزایش سن بیشتر می شود.
با این حال پزشکان در حال تجدید نظر درباره این مسئله است چرا که تحقیقات جدید نشان داده است میزان سرطان کولون در میان جوانان و افراد میانسال نیز در حال افزایش است.
در تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده است، پژوهشگران مرکز سرطان شناسی هیوستون روند های مربوط به اطلاعات جمع آوری شده از بیش از 393 هزار بیمار مبتلا به سرطان کولون را بین سالهای 1975 تا 2010 میلادی بررسی کردند.
به رغم اینکه نرخ ابتلا به این بیماری در بین افراد مسن به علت بهبود روش های غربالگری کاهش نشان می دهد، شمار جوانانی که هر سال ابتلای آنها به این بیماری تشخیص داده می شود افزایش یافته است.
طی سه دهه اخیر، میزان ابتلای بیماران زیر سی و چهار سال به همه مراحل این بیماری از محلی گرفته که شامل تومور محلی، گسترش بیماری و نیز متاستاز است، افزایش نشان می دهد.
دکتر جرج چانگ مدیر این تحقیقات در اظهاراتی گفت این یک لحظه مهم در پیشگیری از سرطان است.
ما در این تحقیق تاثیر واقعی سرطان کولون بر روی افراد جوان را در شرایطی که هیچ تغییری در تلاش ها برای آموزش عمومی و پیشگیری در میان جوانان صورت نمی گیرد مشاهده کردیم و اکنون لحظه ای است که این روند هشدار دهنده را معکوس کنیم.
وی گفت اگر این روند ادامه یابد پیش بینی می شود میزان ابتلا به سرطان کولون در میان افراد بین 20 تا 34 سال دو تا سال 2030 میلادی دو برابر شود.
پژوهشگران که نتایج تحقیقاتشان در نشریه جراحی جاما منتشر شده است فقدان ورزش، چاقی بیش از حد و رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای گوشت فراوری شده و مقدار ناکافی میوه و سبزی را از جمله عوامل موثر در ایجاد سرطان کولون اعلام کرده اند. آنها با این حال اعلام کرده اند هنوز مطمئن نیستند عامل اصلی افزایش میزان ابتلا به این سرطان در میان افراد جوان چیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: