کد خبر: ۳۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفا آنلاین:یک روان شناس گفت: طلاق یک رویداد آسیب زننده در زندگی است که معمولا از مشکلات ارتباطی بوجود می‌آید.
به گزارش شفا آنلاین،عیوض زاده، روان شناس و مشاور خانواده افزود: طلاق رویدادی است که می‌تواند تمام زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: مشکلات ارتباطی،‌ مشکلات اقتصادی، مشکلات زناشویی، اعتیاد همسر خیانت به همسر از مهم‌ ترین عوامل طلاق هستند.

این روان شناس و مشاور خانواده، گفت: مشکلات دیگر که در زندگی زناشویی بوجود می‌آید از مشکلات ارتباطی شروع می‌شود که باید از طریق آموزش این معضل حل شود.

وی گفت: طلاق یک رویداد آسیب زننده در زندگی است که معمولا از مشکلات ارتباطی بوجود می‌آید تا جایی که اگر زن و مرد با انزجار و رنجش از یکدیگر جدا شوند موجب استرس و پایین آمدن عزت نفس آنان می‌شود واگر آنان این مسئله را قبول کنند که برای هم ساخته نشده و تفاوت‌هایشان بسیار است با وضعیت بخشش و پذیرش از یکدیگر جدا می‌شوند و اثرات مخربی در زندگیشان باقی نمی‌ماند.

عیوض زاده تصریح کرد: اگر  زوجین دارای فرزند باشند با وجود طلاق باید با یکدیگر همکاری داشته و نسبت به یکدیگر از دیدار فرزند ممانعت نکنند.

این روان شناس و مشاور خانواده، با اشاره به اینکه طلاق اثرات مخربی روی فرزندان دارد، خاطر نشان کرد: کودکان زیر 5 تا 6 سال هر گونه اتفاق اطرافشان را درون سازی کرده و به خود نسبت می‌دهند و فکر می‌کنند که باعث طلاق والدین شده‌اند و در اجتماع احساس شرم می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: