کد خبر: ۳۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 03
شفا آنلاين-یک کارشناس امور زنان با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو، گفت: باید بسته‌های مشوق فرزندآوری تعریف شود که در این بسته‌ها خانواده‌هایی که صاحب فرزندان چندقلو می‌شوند به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارششفا آنلاين،پروین هدایتی با اشاره به لزوم تدوین بسته‌های حمایتی برای خانواده‌هایی که صاحب فرزندان چندقلو می‌شوند، گفت: باید بسته‌های مشوق فرزندآوری توسط دولت تعریف شود که در این بسته‌ها حمایت از خانواده‌هایی که صاحب فرزندان چندقلو می‌شوند نیز باید لحاظ شود.


وی ادامه داد: هم اکنون که بحث افزایش جمعیت به صورت جدی مطرح است، خانواده‌ها باید به افزایش فرزندآوری ترغیب شوند و دولت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری باید بسته‌ای را با این مضمون تعریف کنند. به عنوان مثال اگر مادر فرزندان چندقلو شاغل است باید بتوانند از مرخصی زایمان و شیردهی در سال‌های ابتدایی زندگی کودکان برخوردار شوند.

این کارشناس امور زنان ادامه داد: به عنوان مثال در دولت دهم در موضوع افزایش مرخصی زایمان مادران شاغل از 6 تا 9 ماه، پیش‌بینی شده بود مادرانی که صاحب فرزندان چندقلو می‌شوند بتوانند تا یک سال از مرخصی زایمان استفاده کنند که این بند در پیچ و خم اداری به تصویب نرسید.

هدایتی خاطر نشان کرد: باید موارد تشویقی لحاظ شده به گونه‌ای باشد تا زنان شاغل در بخش‌های خصوصی نیز بتوانند از آنها استفاده کنند و از سوی دیگر باید مشوق‌هایی نیز برای کارفرمایان در نظر گرفته شود مانند معافیت‌های مالیاتی و یا بخشودگی‌های مالیاتی تا آنها نیز برای اجرای این مشوق‌ها انگیزه کافی داشته باشند.



فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: