کد خبر: ۳۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 30
شفا آنلاین:پوسته شدن اطراف ناخن مشکلی است که برای هر فردی بارهای اتفاق می‌افتد که آن را به دلایل گوناگونی نسبت می‌دهند از جمله خشکی پوست، اگزمای پوستی و ...
به گزارش شفا آنلاین-دکتر سعید حسینی متخصص تغذیه گفت: یکی از عمده‌ترین دلایل پوسته شدن اطراف ناخن‌ها کمبود ویتامین به ویژه‌ گروه b مانند b1 ، b2 ، b6 ، b12است.
 
به علاوه فقر آهن هم علاوه بر علائم زیادی که دارد مانند رنگ پریدگی و بی‌حسی و بی‌حالی و ضعف اعصاب یکی از علامتهای بارز و آشکار فقر آهن پوسته شده اطراف ناخن‌ها است.
 
وی ادامه داد: فقر آهن و کمبود ویتامین باعث خشک پوست شده و در اثر ضربه به پوست، ناحیه اطراف ناخن‌ها ترک می‌خورد و دچار پوسته شده که گاهی همراه با خونریزی هم هست.
 
دکتر حسینی در ادامه گفت: از دیگر علتهای پوسته اطراف ناخن می‌توان به اگزمای پوستی اشاره کرد و در افرادی که به صورت وسواس گونه‌ زیاد دست را با آب و یا مواد می‌شویند بیشتر بروز پیدا می کند.
 
به علاوه استفاده از کرمهای مرطوب‌کننده و یا استفاده از دستکش هنگام شستسو کمک زیادی به رفع این پوسته‌ها انجام می‌دهد.
 
وی اشاره کرد: در پاره‌ای موارد هم ممکن است پوسته‌ اطراف ناخن علل قارچی داشته باشد که در هر صورت با معاینه دقیق توسط پزشک و شرح گرفتن از فرد می‌توان علت را یافت و درمان مناسب را تجویز کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: