کد خبر: ۳۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 27
شفاآنلاین-مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: هر کارگری که مشمول قانون تامین اجتماعی باشد حق دارد از اولین روز اشتغال به کار، تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
به گزارش شفا آنلاین،«مهرداد قریب» افزود: کارفرمایان باید صورت دستمزد و حقوق کارکنان را با آخرین تغییرات در دستمزد و تعداد نیروها تنظیم و حق بیمه کارکنان خود را تا آخرین روز ماه بعد پرداخت کنند.

وی ادامه داد: هر فرد پس از آغاز بیمه پردازی می تواند از سازمان تامین اجتماعی حقوق خود را در چارچوب اختیارات قانونی سازمان مطالبه کند.

قریب گفت: بیمه شدگان حق دارند به قوانین و مقررات که حقوق و تکالیف آنها را بیان می کند، دسترسی داشته باشند و در این راستا سازمان تامین اجتماعی با استفاده از روش های مختلف نسبت به اطلاع رسانی قوانین جدید و رفع ابهام اقدام می کند.

وی با بیان اینکه تعهدات سازمان تامین اجتماعی در برابر هر بیمه شده مشروط به تداوم اشتغال وی در کارگاه مشمول قانون است، تصریح کرد: اگر برای بیمه شده ای که تحت پوشش قرار گرفته برای مدتی از سوی کارفرما فهرست و حق بیمه پرداخت نشود، سازمان تامین اجتماعی با انجام بازرسی از کارگاه و در صورت اشتغال بکار اینگونه افراد، تعهدات خود را به بیمه شده ارائه می کند.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در شرایط فوق، سازمان تامین اجتماعی بر اساس گزارشات بازرسی، حق بیمه یاد شده را از کارفرما مطالبه می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: