کد خبر: ۳۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 24
شفا آنلاين-مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: با توجه به شرایط تولید و عرضه گوشت قرمز، مشکلی برای تامین نیاز ماه‌های محرم و صفر نیست و قیمت این محصول در ‌آستانه ماه محرم ثابت مانده و هر کیلوگرم دام زنده در دامداری 10 هزار تومان و لاشه حدود 20 هزار تومان است.

به گزارششفا آنلاين،سعید سلطانی اظهار کرد: تفاوت تقاضای جامعه برای مصرف گوشت قرمز در ماه‌های خاص مانند محرم و صفر نسبت به ماه‌های عادی تفاوت فاحشی ندارد و حتی در ایام خاصی مانند عید قربان که بسیاری از مردم به دنبال قربانی کردن و کشتار هستند براساس آمار موجود در عید قربان گذشته حدود 140 هزار رأس کشتار گوسفند صورت گرفته که نسبت به میزان تولید بسیار ناچیز است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم دام زنده (سبک و سنگین) در دامداری 10 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم لاشه حدود 20 هزار تومان است که این قیمت نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نداشته و ثابت مانده است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان این‌که ممکن است برخی چوب‌داران دام زنده را که از قبل خریداری کرده‌اند به مردم گران بفروشند، گفت: آنقدر دام دست دامداران باقی مانده که مشکلی برای تامین نیاز ماه محرم و صفر وجود ندارد؛ بنابراین مردم از چوب‌داران نیاز خود را تامین نکنند چرا که در بازار از مبادی تولید تا عرضه مراکز بسیاری برای تامین نیاز آن‌ها به قیمت مناسب وجود دارد.

سلطانی خاطر نشان کرد: مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور سالانه 10 کیلو و 850 گرم یعنی 33 گرم در روز است.

وی اظهار کرد: پیش از این 42 غرفه در میادین تره بار به اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان بخش کشاورزی واگذار شده بود تا محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند اما اخیرا این غرفه‌ها را از تولیدکنندگان گرفتند و در قالب مزایده به عده‌ای دلال و واسطه که توان مالی شرکت در مزایده را داشتند، واگذار کردند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: برای تنظیم بازار گوشت و کنترل نوسان قیمت این محصول در حداقل ممکن پیشنهاد کردیم مدیریت و صادرات و واردات دام را به اتحادیه واگذار کنند تا اتحادیه بتواند درآمد حاصل از آن را به تولیدکنندگان اختصاص دهد تا با حمایت از آن‌ها بتوانیم بازار گوشت قرمز را کنترل کنیم.




ایسنا





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: