کد خبر: ۳۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 16
شفاآنلاین :پنجمین همایش تخصصی انجمن علمی بیماریهای دهان ایران و اولین همایش تخصصی دردهای دهان ، فک و صورت در کرمان آغاز بکار کرد .
به گزارش شفاآنلاین ،در این همایش 3 روزه که ازروزچهارشنبه شروع شده ،بیماریهای دهان ، دردهای دهان ، سر و صورت و سردردهای اولیه بررسی می شود .
دبیر علمی همایش گفت : در این همایش متخصصان پوست ، روماتولوژی ، بیماریهای خونی و پاتولوژی با دندانپزشکان همفکری می کنند و 3 کارگاه تجویز منطقی دارو ، روشهای ترک دخانیات و یک کارگاه ایمپلنت برگزار خواهد شد.
دکتر زارعی افزود : 80 مقاله شفاهی و 90 مقاله در قالب پوستر هم در این همایش ارائه خواهد شد.
مهناز صاحب جمعی مسئول انجمن علمی بیماریهای دهان ، فک و صورت ایران هم در این همایش رشته بیماریهای دهان را جزء رشته های جدید علم دندانپزشکی دانست و افزود : با معرفی این رشته به جامعه پزشکی هدایت بیماران برای درمان ضایعات دهان آسانتر میشود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : در استان کرمان امید به زندگی پایین تر از میانگین کشوری است و یک سوم مرگ و میرها در این استان به علت بیماریهای قلبی و عروقی است .
دکتر حق دوست افزود : در حالی که روند ابتلا به سرطان از شمال به جنوب کشور رو به کاهش می رود ولی در استان کرمان سرطان هر سال 7 درصد بیشتر میشود و این استان در سرطان حنجره ، مثانه و کبد بالاترین نرخهای کشوری را دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: