کد خبر: ۳۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 11
شفاآنلاین-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به فلسفه حجاب از دید شهید مطهری، بحث عفت و پاکدامنی را بحثی فطری دانست و گفت: انگیزه پوشش در میان زنان از دوران گذشته تاکنون وجود داشته است و یک نوع وظیفه اخلاقی و کرامت انسانی به شمار می آید.

به گزارش شفاآنلاین،صدیقه نجاتی زاده در نشست تخصصی حجاب و عفاف با رویکرد سبک زندگی ایرانی اسلامی که در مرکز آرامش با حضور صاحب نظران اساتید دانشگاهی و نخبگان استان و جمعی از نیروهای معاونت اجتماعی ناجا برگزارشد، عنوان کرد: حجاب و عفاف فقط به فضای اجتماعی محدود نخواهد شد؛ بلکه مقاطع سنی مختلف و هر دوجنس زن و مرد و همه اقشار جامعه را دربرخواهد گرفت.

وی با اشاره به فلسفه حجاب از دید شهید مطهری، بحث عفت و پاکدامنی را بحثی فطری دانست و گفت: انگیزه پوشش در میان زنان از دوران گذشته تاکنون وجود داشته است و یک نوع وظیفه اخلاقی و کرامت انسانی به شمار می آید.

وی اضافه کرد: حجاب و عفاف باید در جامعه آموزش داده شود و محیط شهری محیط مناسبی برای آموزش‌های مختلف است و امیدوارم تا با استفاده از این آموزش‌ها بتوانیم به خوبی از این حکم الهی بهره‌مند شویم.

نجاتی زاده در این رابطه هوشیاری و مراقبت ازسوی خانواده‌ها را یادآور شد و افزود: خانواده‌ها باید با درایت و هوشیاری نقشه‌های شوم دشمنان را با آموزش و ارائه زیبای‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی و حجاب و عفاف تبیین کنند.

وی با اشاره به هدف گرفتن فرهنگ اسلامی از سوی دشمن که تحت عنوان تهاجم فرهنگی از آن یاد می‌شود، گفت: از آن جایی که نوک پیکان حملات دشمن در مباحث عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی بویژه اعتقادات مردم است، باید با برنامه ریزی اصولی و هدفمند در محکم ساختن بنیان خانواده‌ها و تقویت ریشه‌های اعتقادی تلاش کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ورود نیروی پلیس معاونت اجتماعی به مقوله عفاف و حجاب را مهم دانست و افزود: همان گونه که پلیس در مباحث امنیتی موفقیت های خوبی را بدست آورد باید با ورود به عرصه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خانواده ها بویژه در پژوهش و تحقیق و آموزش نیزبیشتر تلاش کند.

مشاور امور بانوان استاندار هرمزگان راه‌اندازی شبکه‌های وسیع ماهواره‌ای و سایت‌های غربی از سوی دشمن را برای به انحطاط کشیدن جوانان و خانواده‌ها یادآور شد و افزود: در دهکده‌ای جهانی که ما نیز جزئی از آن هستیم و دشمنان با ابزارهایی جدید ارتباطی سعی در القاء باورها و اهداف شوم خود برای جوانان و خاواده‌ها دارند و باید قبل از هر اقدام برنامه‌های خود را که منعبث از فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی است به جوانان و خانواده‌ها آموزش داده تا فرهنگ غرب نتواند آن‌ها را به سمت خود جذب کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: