کد خبر: ۳۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 06
شفاآنلاین-رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به وجود 800 کمپ ترک اعتیاد مجاز در کشورگفت: این به آن معنا است که هیچ معتادی برای ترک اعتیاد در نوبت نمی ماند و به راحتی دراین مراکز که تحت پوشش ونظارت کامل بهزیستی هستند، پذیرش می شود.
به گزارش شفا آنلاین،«همایون هاشمی» افزود: کمپ های ترک اعتیاد استاندارد سازی شده و همه مجوزها بر اساس قانون و مدل قانونی و طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی صادر می شود.

وی تصریح کرد: از سال 91 تاکنون تاسیس کمپ های مجاز سرعت گرفت به طوری که تا قبل از سال 91، 200 کمپ استاندارد وجود داشت و همین امر موجب افزایش کمپ های غیرمجاز شده بود.

وی تصریح کرد: در بیشتر استان ها کمپ های درمانی فعال هستند و خانواده ها می توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آن برای درمان اعتیاد افراد معتاد استفاده کنند.

هاشمی گفت: درحال حاضر تعدادی از استان ها در حال دریافت مجوز راه اندازی کمپ های جدید هستند که این سازمان نیز تمهیدات لازم برای حمایت ازمراکز درمانی را انجام می دهد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر اینکه صاحبان کمپ های غیرمجاز باید حتما به بهزیستی مراجعه و مجوز دریافت کنند، گفت: یکی از اقدامات بهزیستی نگهداری از افراد بی سرپرست معتاد است به طوری که هم اکنون بیش از 800 معتاد بی سرپرست در این مراکز نگهداری می شوند.

هاشمی درادامه به مراکز توانمند سازی بیماران ترک اعتیاد اشاره کرد وگفت: تاکنون چهار مرکز توانمندسازی در تهران و یک مرکز نیز در کرج بصورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه با برنامه صورت گرفته و تامین اعتبارات در صدد افزایش این مراکز و گسترش آنها در سراسر کشور هستیم افزود: با راه اندازی این مراکز، معتادان پس از ترک اعتیاد برای تامین معاش خود و خانواده توانمند می شوند.

هاشمی ادامه داد: این مراکز برای افرادی است که از اعتیاد بهبود یافته اند اما به دلیل نداشتن شغل و سرپناه یا عدم پذیرش از سوی خانواده، باید مدتی را در این مراکز بگذرانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: