کد خبر: ۳۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی خبرداد:
شفاآنلاین-مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به طرح‌های بزرگ برای ارتقای خدمات درمانی به بیمه‌شدگان زیر پوشش این سازمان گفت: در حال حاضر 180هزار متر مربع فضای درمانی در حال ساخت و 350 هزار متر مربع دیگر در مرحله طراحی است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مهدی درخشان در نشست خبری کمیته‌های بیمه و درمان این سازمان در بیمارستان رازی قزوین افزود: حل تمامی مشکلات و نیازمندی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیازمند زمان و هزینه است که در بلند مدت و در قالب طرح‌های کلان قابل تحقق است و فعالیت در همه حوزه‌های درمانی با جدیت ادامه دارد.
وی اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و تامین نیروی انسانی را از دیگر مسائل جاری سازمان ذکر کرد و افزود: اصلاح نظام پرداخت در سازمان که طی چند سال اخیر تفاوت‌های فاحشی با مراکز دیگر داشت موجب نارضایتی‌هایی شده بود که با مساعدت هیات مدیره سازمان، وضعیت نظام پرداخت بهتر شده و با اصلاح تعرفه‌ها به‌خصوص در مناطق محروم باعث دگرگونی در ارائه خدمات شده است و با اصلاح تعرفه‌های اعمال جراحی، زمینه حفظ و جذب پزشکان در مراکز درمانی سازمان فراهم خواهد شد.
وی، اصلاح ساختار درمان و چابک سازی آن را از برنامه‌های دیگر سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: این برنامه در حال طی مراحل نهایی است و نظام ارجاع داخلی هم که از دو هفته پیش بصورت پایلوت در قزوین و چهار استان دیگر آغاز شده است از دیگر برنامه‌های این سازمان است که سبب کاهش هزینه‌های درمان و ارایه خدمات هدفمند، هوشمند و عادلانه به آنان می‌شود.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، اصلاح سیستم مدیریت بیمارستانی را از دیگر برنامه‌های معاونت درمان تأمین‌اجتماعی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر سیستم کنترلی و نظارتی مطلوبی در بیمارستان‌ها وجود ندارد، در حالی که باید با اعمال روش‌های الکترونیک این مراکز را بروز نظارت کرد.
دکتر درخشان افزود: تلاش داریم تا سیستم مراکز درمانی را به سیستم تحت وب تبدیل کنیم که در حال حاضر در دو بیمارستان فعال شده و تا 15 ماه آینده در تمام کشور راه اندازی خواهد شد.
وی تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، کارت سلامت بازنشستگان، راه‌اندازی کلینیک‌های طب سالمندی و طب پیشگیری هم در بهداشت کار و هم بهداشت مادر و کودک را از دیگر برنامه‌های بلندمدت سازمان تأمین‌اجتماعی ذکر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: