کد خبر: ۳۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 30
شفاآنلاين:نخستين شماره مجله پادهش به صاحب امتيازي و مديرمسولي دكتر محمد مهدي قيامت منتشر شد.

به گزارش شفاآنلاين،«پادهُش» دوماه‌نامه‌ای مستقل با رویکردی اطلاع رسانی، خبری، پژوهشی است که برای بازتاب مسائل جامعة بیهوشی، جراحی و بیمارستانی ایران انتشار می‌یابد.محدوده توزیع این نشریه سراسر ایران بوده  و تمامی بیمارستان‌ها و گزیده ای از متخصصان رشته‌های گوناگون پزشکی را شامل می شود.

دكتر قيامت درنخستين شماره اين مجله نفيس كه حاوي مطالب ارزنده علمي و پزشكي است درياداشت مديرمسول نوشته است:

هر آغازی از خدا است و با خدا، و برای خدا هر آغازی آسان است؛ اما در آن حیطه که پای آدمیان در میان است هر آغازی دشوار است و آنجا که سخن از آغاز فعالیت فرهنگی و اجتماعی در میان باشد، این دشواری دو چندان؛ پادهُش، آغاز نوعی تلاش برای ایجاد و گسترش شیوه‌ای از بینش و همیاری فرهنگی و علمی و کوشش در مسیر برکشیدن بینش و روحیة همکاری در گسترة جامعة پزشکی کشور است. اما آنجا که پای فرهنگ و همکاری در این عرصه در میان می‌آید دشواری آغاز بسی هیولاوش‌تر از همیشه پیش روی آدمی نمودار می‌شود. ما را نه از دشواری آغاز راه هراسی هست و نه از دشواری‌هایی که همیشه در ادامة هر راه بزرگ پیش روی آدمی جلوه‌گر می‌شوند، چون آنچه می‌کنیم حاصل نیازی اساسی و نتیجة تکلیفی گریزناپذیر است. پادهش بر مبنای این تفکر شکل گرفته است که جامعة پزشکی کشور در مجموع خانواده‌ای واحد به شمار می‌رود و این خانواده را نهادی رسانه‌ای مورد نیاز است که در تفکر و عمل همة اعضاء خانواده را به یکسان ذی‌حق برای حضور و حیات در شمار آورد. بنابراین پادهش خود را مکانی برای عرضة تفکرات فرهیختگان همة رشته‌های پزشکی، محلی برای مطرح شدن آلام و رنج‌های تمامی اعضاء جامعة بزرگ پزشکی کشور و نیز همچون چتری گشوده بر سر تمامی مردمان حاضر در این جامعه به شمار می‌آورد.

شکل‌گیری پادهش اگرچه نتیجة اهتمام بخشی از جامعة بیهوشی کشور است اما این نشریه تنها صدای متخصصان بیهوشی نیست، تنها صلای دست‌اندرکاران جامعة محترم جراحی کشور نیست، تنها بازگوگر خواست‌ها و تفکرات آزمایشگاهیان و دیگر گروه‌های این جامعه هم نیست، بلکه صدای همة آنها است و جایگاه تمامی آنان. پس کوتاه سخن اینکه دست همگی عزیزان از تمامی گروه‌های پزشکی کشور را برای همکاری به گرمی می‌فشاریم و حضورشان را در رسانه‌ای که از آن آنان است محترم و مبارک می‌دانیم. به این امید که خدا همان‌گونه که انگیزة آغاز چنین کاری را در ما برانگیخته است برای ادامة آن و به فرجام رسانیدنش نیز یاری‌گر ما باشد.


پايگاه خبري ،اطلاع رساني شفا آنلاين ،ورود اين نشريه وزين را به خانواده مطبوعات ودست اندركاران مربوطه تبريك مي گويد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: