کد خبر: ۳۵۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - 2024October 27
دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همکاری با کشور کوبا در حوزه سلامت گسترش می‌یابد.
شفاآنلاین:سلامت>دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت،  در نشست هماهنگی نوزدهمین کمیسیون مشترک ایران و کوبا افزود: ارتباطات خوب دو کشور ایران و کوبا مثال زدنی بوده و همیشه گفت وگوی بین سران دو کشور وجود داشته است، اما باید از وضعیت موجود، به وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

به گزارش شفا آنلاین: محمدحسین نیکنام ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نوزدهمین کمیسیون مشترک بین دو کشور ایران و کوبا، ارتباطات گسترش خواهد یافت و در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مشترک دو کشور، تولید واکسن پاستوکووک در دوران همه گیری کووید ۱۹ بود.

الکسیس وگا، سفیر موقت کوبا در تهران در ادامه این نشست، گفت: روابط بسیار خوبی بین ایران و کوبا وجود دارد. هدف ایجاد همبستگی بیشتر بین ایران و کوبا است.

وی با بیان اینکه هدف دو کشور ایجاد صلح نه تنها بین ایران و کوبا، بلکه بین تمام کشور‌های دنیاست، افزود: متاسفانه بعضی از کشور‌ها تلاش دارند با ایجاد تحریم و موانع، کشور‌های دیگر را تحریم کنند و مردم کشور‌های تحت تحریم، زندگی سختی را داشته باشند.

سفیر موقت کوبا در تهران اظهار داشت: ارتباطات دو کشور رو به گسترش است؛ نمایشگاهی در ماه آذر در هاوانا برگزار می‌شود که شرکت‌های تجاری ایران حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت و وزیر ارتباطات و فناوری هفته آینده به کوبا سفر خواهد کرد.

وی گفت: برگزاری کمیسیون مشترک می‌تواند نتایج مفیدی را برای دو کشور به همراه داشته و کشور کوبا نه تنها یک بازار امن بوده، بلکه می‌تواند یک دوست امن باشد که در بلندمدت فواید زیادی برای کشور ایران داشته باشد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف، آخرین وضعیت پروژه‌های همکاری با طرف کوبایی و اسناد در دست امضا با طرف کوبایی در جریان نوزدهمین کمیسیون مشترک را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

گفتنی است، با توجه به پیشنهاد معاون نخست وزیر کوبا، قرار است، نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و کوبا به زودی در هاوانا برگزار شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: