کد خبر: ۳۵۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024October 28
سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش باران، برف و مه‌گرفتگی در ۱۶ استان از تشدید بارش‌ها در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و نوار شرقی اردبیل خبر داد.
شفاآنلاین:عمومی>دوشنبه در ارتفاعات کرمان، جنوب فارس و شمال هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود که باعث افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت می‌شود. بعدازظهر پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور بارش‌ها در خوزستان و جنوب ایلام آغاز می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: طی ۲ روز آینده خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

نوع مخاطره: رگبار باران، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد گردوخاک، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و مه

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۷: شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه در استان‌های هرمزگان و کرمان.

اثر مخاطره: اختلال در مسافرت‌های جاده‌ای، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، در نواحی گرمسیر احتمال صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به‌سبب بارش برف، احتمال ریزش سنگ، احتمال رانش کوه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ و سازه‌های موقت.

توصیه: احتیاط در مسافرت‌های جاده‌ای به‌ویژه در نواحی کوهستانی، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی.

هشدار افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۷

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نواحی مستعد همراه با گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۷: نوار شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان، شرق و جنوب سمنان و خوزستان.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال آسیب به صنعت برق‌رسانی، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات.

توصیه: پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پروازهای سبک شامل گلایدر، بالگرد، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال، اطمینان از سالم بودن پوشش پلاستیکی در گلخانه‌ها و استحکام سازه‌ها سالن‌های پرورشی و احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: