کد خبر: ۳۵۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024October 28
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی، درباره علت لغو پروازها گفت‌: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه، پرواز‌هایی که از سمت غرب کشور وارد می‌شدند، توسط شرکت‌های هواپیمایی خارجی موقتا لغو شدند.
شفاآنلاین:عمومی>در چند روز گذشته اخباری درباره‌ی لغو پرواز برخی ایرلاین‌ها به آسمان ایران در رسانه‌ها منتشر شد. آنچنان که این رسانه‌ها می‌گویند تا کنون شرکت‌‌های هواپیمایی قطر، امارات و ترکیه پراز‌های‌شان را به مقصد ایران و بالعکس لغو کرده‌اند. این تصمیم در پی تشدید درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل اتخاذ شده است. این تعلیق پرواز فقط به مقصد ایران نبوده و شامل لبنان و عراق هم می‌شود.

هواپیمایی قطر

به گزارش شفا آنلاین: هواپیمایی قطر اعلام کرد که پروازهایش به چند کشور را همزمان با تشدید تنش‌ها در منطقه به حالت تعلیق در آورده است. این شرکت هواپیمایی اشاره کرد که به طور موقت پروازهایش به عراق، ایران لبنان را به دلیل تنش‌ها در خاورمیانه لغو کرده است. همچنین هواپیمایی قطر اعلام کرد که پروازهایش به امان، پایتخت اردن را تنها طی روز انجام خواهد داد.

 

شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که همه پروازهای خود را تا پایان ماه اکتبر برابر با ۱۰ آبان به کشورهای ایران و عراق لغو کرده است. این شرکت اعلام کرده پروازهایش «به» و «از» بغداد، اربیل و تهران را لغو کرده است. وب‌سایت شرکت هواپیمایی امارات با انتشار بیانیه‌ای از لغو همه پروازها به مقصد تهران و بغداد تا روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر به دلیل ناآرامی های منطقه خبر داده و گفته بود که مسافرانی که از فرودگاه بین المللی دبی حرکت یا در آن فرود می آیند، باید وضعیت پرواز خود را در وبسایت رسمی ما بررسی کنند تا از آخرین اطلاعات پروازها مطلع شوند.

 

شرکت هواپیمایی ترکیه

دو شرکت هواپیمایی «ترکیش» و «پگاسوس» پرواز‌های خود را به مبدأ و مقصد ایران به دلیل نگرانی از درگیری‌های احتمالی لغو کردند. همچنین خرید بلیط از سایت دو شرکت تا یکم نوامبر امکان‌پذیر نیست. پرواز تبریز و مشهد شرکت هواپیمایی ترکیش فعلا برقرار است. البته تمام مسافران برای اطلاعات دقیق لازم است که با نمایندگان رسمی در تماس باشند و سایت‌های رسمی این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

 

علت لغو پروازها

سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی، درباره علت لغو پروازها گفت‌: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه، پرواز‌هایی که از سمت غرب کشور وارد می‌شدند، توسط شرکت‌های هواپیمایی خارجی موقتا لغو شدند. البته پرواز‌های شرکت هواپیمایی‌های داخلی به این مقاصد همچنان برقرار است و به صورت منظم پروازها انجام می‌شود.

 

زمان برقراری مجدد پروازها

چلندری گفت: برخی از این پروازها تا پایان روز جاری و برخی تا پنجم و هفتم آبان لغو شدند. بنابراین مسافران باید حتما سایت‌ شرکت‌های مورد نظر را بررسی کرده و همچنان با نمایندگی ‌های شرکت‌ها در ایران در ارتباط باشند



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: