کد خبر: ۳۵۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024October 26
به دنبال بارش شدید باران در مناطق مختلف سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، مناطقی از این استان‌ها درگیر سیلاب شد.
شفاآنلاین:سلامت>با افزایش فعالیت سامانه‌های بارشی، سیل در چند استان مختلف کشور جاری و برای مناطقی نیز هشدار هواشناسی صادر شد. بر اساس اخبار منتشرشده از سوی مراجع رسمی، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، سمنان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی درگیر جاری شدن سیل هستند. 

سیل در خراسان

به گزارش شفا آنلاین:به دنبال بارش شدید باران در مناطق مختلف سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، مناطقی از این استان‌ها درگیر سیلاب شد. بر اساس گزارش‌ها، بارش شدید باران روز جمعه موجب جاری شدن سیلاب و انسداد بخش‌هایی از راه میامی به جاجرم خراسان‌شمالی شد. شهرستان‌های نیشابور و کدکن نیز درگیر روان‌آب‌ها شدند. طبق اعلام اداره هواشناسی نیشابور طی روزهای پنجشنبه و جمعه بیش از 16/2 میلی‌متر بارش در این شهر گزارش شده است.

کهگیلویه و بویر احمد

براساس اعلام استاندار کهگیلویه و بویراحمد، برخی مناطق این استان درگیر سیل و آبگرفتگی شده است. به گزارش ایرنا، بارندگی سیل‌آسای ساعت‌های نخست پنجشنبه سوم آبان‌ماه باعث قطع برق و آب در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد شد که با تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد برق و آب نقاط خسارت‌دیده وصل شد.

کاظم فلاحی‌دوست، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز به ایرنا گفت: تاکنون ۱۰ خانه در منطقه محمودآباد از توابع شهرستان بویراحمد، منطقه عشایرنشین دشت سی‌سخت و شهر دهدشت از آب تخلیه شد. خانوارهای آسیب‌دیده در مناطق امن اسکان یافتند و بین آنان نایلون و وسایل مورد نیاز توزیع شد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد سامانه بارندگی شب گذشته تاکنون در منصور خانی کاکان ۷۱ میلیمتر، گنجگان ۷۰، ستنگان ۶۹، تنگ سرخ ۶۰، وزگ ۳۴، سرآبتاوه یاسوج 29/5، آبده گاه ۲۶، گنجه‌ای ۲۵، دشتروم ۲۳، امامزاده جعفر 22/5، امیرآباد بابکان ۲۲، یاسوج فرودگاه 20/9،باشت ۱۶،دلی خمسیر۱۳، سرآب ننیز 12/5، کالوس ۱۲، سیرون شبلیز ۱۱، دیل 9/5 کریک ۹، ماهور باشت ۹، امامزاده علی سادات ۸، سی‌سخت ۸، تنگ پیرزال 6/5، چیتاب 6/3، مارگون ۶، دوگنبدان 5/3، فیلگاه ۵، دیشموک ۵، موشمی زیلایی ۴، دهدشت 2/8، چرام ۲؛ قلعه رئیسی 1/5، لیکک 1/4 و برم سبز یک میلیمتر باران باریده است. 

سیلاب شیراز

روز پنج‌شنبه، مرکز فارس نیز درگیر سیل شد. بر اساس گزارش ایسنا، از حوالی ظهر سه‌شنبه، آبگرفتگی معابر بر اثر شدت باران لحظه به لحظه بیشتر شد، به طوری که طبق اعلام معاون خدمات شهری شهرداری شیراز کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز مسدود شد. مسئولان شهری در این زمینه به خبرنگار ایسنا پاسخگو نبوده و فقط به مصاحبه با صداوسیمای مرکز فارس اکتفا کرده‌اند.

اما مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: آبگرفتگی شدید در سطح معابر شیراز رخ داده است. غلامرضا غلامی تصریح کرد: پل شهیدان شیخی، پل یادگار امام و چهارراه ریشمک دچار آبگرفتگی است و ترافیک شدید وجود دارد و کنارگذرها مسدود شده است. پل شهید اسکندری در ورودی دروازه قرآن نیز مسدود بود که با همکاری دستگاه‌های مختلف این ورودی باز شده است. 

هشدار برای حاشیه دریای خزر

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی و با اشاره به وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر که از عصر روز شنبه (۵ آبان‌ماه) آغاز می‌شود و تا صبح روز دوشنبه (۷ آبان‌ماه) ادامه دارد، اعلام کرد: افزایش بیشینه سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود از همین رو احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت‌های تفریحی و ترددهای دریایی قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت‌های فراساحلی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد.

بنابر گزارش ایسنا، در همین راستا سازمان هواشناسی کشور  توصیه به منع شنا و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: