کد خبر: ۳۵۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 17
«AV1» شبیه یک نسخه خالی و ساده شده از سر و تنه انسان است که می‌تواند 360درجه بچرخد و به دوربین، میکروفون و اسپیکر مجهز شده است.
شفاآنلاین:سلامت>هنگامی که کودکان به طور مزمن بیمار هستند و نمی‌توانند به مدرسه بروند، فقط این بیماری نیست که می‌تواند ناتوان‌کننده باشد‌، جدایی از کلاس و دوستان نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. شرکت نروژی No Isolation برای جوانانی که تحت درمان طولانی‌مدت هستند یا با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند، ربات «AV1» را توسعه داده است که می‌تواند جای کودک را در کلاس بگیرد و به عنوان چشم، گوش و صدای آنها عمل کند و به آنها کمک کند تا با کودک در ارتباط باشند. «AV1» شبیه یک نسخه خالی و ساده شده از سر و تنه انسان است که می‌تواند 360درجه بچرخد و به دوربین، میکروفون و اسپیکر مجهز شده است. معلمان آن را روی میز کلاس قرار می‌دهند و دانش‌آموز با استفاده از یک برنامه آن را از راه دور کنترل می‌کند که برای آن یک رمز عبور منحصربه‌فرد داده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین:«فلورانس سالزبری»، مدیر بازاریابی No Isolation می‌گوید: «آنها می‌توانند انگشت خود را روی صفحه ضربه بزنند یا بکشند تا به گوشه‌های مختلف کلاس نگاه کنند. دانش‌آموز می‌تواند از طریق بلندگو با معلم یا همکلاسی‌های خود صحبت کند و این برنامه دارای گزینه «بالا بردن دست» است که باعث می‌شود فلاش نوری روی سر ربات ایجاد شود. آنها همچنین می‌توانند ایموجی‌هایی را انتخاب کنند که در چشمان ربات نمایش داده می‌شوند. «سالزبری» می‌گوید 3هزار واحد «AV1» فعال در 17 کشور، بیشتر در بریتانیا و آلمان وجود دارد که هر دو دارای بیش از 1000‌ربات در حال کار هستند.
در انگلستان مدارس می‌توانند «AV1» را با مبلغی حدود 150پوند (200 دلار) در ماه اجاره کنند یا خرید یکباره آن را به قیمت 3700‌پوند (کمتر از 4960دلار) با بسته خدمات اضافی سالانه 780‌پوند (حدود 1045‌دلار) انتخاب کنند. سالزبری می‌گوید که شاید بزرگ‌ترین مزیت ربات توانایی آن در حفظ پیوندهای اجتماعی باشد. او داستان یک دانش‌آموز 15‌ساله در وارویک شایر انگلستان را با استفاده از AV1 به اشتراک گذاشت که دوستانش ربات را با خود به ناهار می‌برند و او را در حلقه اجتماعی خود قرار می‌دهند. سالزبری نیز گفت: «در طول یک غیبت طولانی، جایی که همکلاسی‌ها ممکن است برای مدت طولانی دوست خود را نبینند، این ارتباط با مدرسه واقعا برای آن دانش‌آموز، به‌ویژه برای آنهایی که شرایط پزشکی دارند، تبدیل به یک راه نجات می‌شود.» بر اساس آخرین آمار دولتی، بیش از 19درصد از دانش‌آموزان در انگلستان در پاییز 24-2023 به طور مداوم از مدرسه غیبت می‌کردند، 8/7‌درصد تنها به دلیل بیماری که بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است.
در طول همه‌گیری کووید، یادگیری از راه دور به یک امر عادی تبدیل شد، اما با بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه، برای بسیاری دیگر این یک گزینه نیست. «AV1» قبل از همه‌گیری راه‌اندازی شد، اما برخی از مدارس گزارش داده‌اند که از این روبات‌ها برای کمک به دانش‌آموزانی که برای ادغام مجدد با محیط کلاس تلاش کرده‌اند، استفاده می‌کنند.
آنها کودک را مهم می‌کنند
Chartwell Cancer Trust بریتانیا دارای 25ربات AV1 است که در اختیار کودکان مبتلا به بیماری جدی قرار می‌دهد. مایکل داگلاس، متولی موسس، به سی‌ان‌ان گفت که ربات‌ها به کودکان این امکان را می‌دهند که حتی زمانی که در مراقبت‌های ویژه هستند، درگیر تحصیلات خود باشند.
او گفت: «آنها مورد محبت والدین هستند و تفاوت واقعی ایجاد می‌کنند. آنها کودک را مهم می‌کنند.» اما او اذعان کرد که می‌تواند چالش‌های اداری در مورد استفاده از آنها وجود داشته باشد و زمانی که تلاش می‌کنیم سیستم «AV1» را به مدارس یا بیمارستان‌ها وارد کنیم، «بوروکراسی می‌تواند یک مساله واقعی باشد». او افزود برخی مدارس نیز ممکن است برای حفظ زیرساخت‌های فنی لازم برای عملکرد بدون درز مشکل داشته باشند، زیرا Wi-Fi ضعیف یا نقاط تاریک سیگنال تلفن همراه است.
آموزش فنی
در ژوئن تحقیقی که در مجله معتبر
Frontiers in Digital Health منتشر شد و استفاده از«AV1» در آلمان و ربات آواتار OriHime در ژاپن را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که این فناوری‌ها «پتانسیل بالایی برای کودکان دارند تا از نظر اجتماعی و آموزشی در ارتباط باشند». نیاز به ایجاد ساختارهایی برای دسترسی برابر به فناوری‌های آواتار وجود دارد و جلسات آموزشی برای معلمان در مورد جنبه‌های فنی و اجتماعی روبات‌ها برای اجرای موفقیت‌آمیز مهم است. به گفته سالزبری، «AV1» با ویژگی های حفظ حریم خصوصی قوی طراحی شده است. هیچ اطلاعات شخصی جمع‌آوری نمی‌شود و برنامه از اسکرین‌شات‌ها یا ضبط‌ها جلوگیری می‌کند. رمزگذاری جریان زنده را ایمن می‌کند و تنها یک دستگاه می‌تواند در آن واحد متصل شود و سر و چشم‌های ربات برای سیگنال استفاده فعال روشن می‌شود. روبات‌های آواتار دیگری در بازار وجود دارند و برخی مانند VGo و Buddy دارای چرخ هستند و می‌توانند در مدرسه یا محل کار حرکت کنند، در حالی که برخی دارای صفحه‌ای هستند که چهره کاربر را نشان می‌دهد. سالزبری گفت که نداشتن چرخ برای «AV1» عملی‌تر است و با وزنی در حدود یک کیلوگرم، معلمان یا دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند بین کلاس‌ها در یک کوله‌پشتی سفارشی حرکت کنند. او اضافه کرد نبود صفحه نمایشی که چهره کودک را نشان می‌دهد نیز می‌تواند یک مزیت باشد. سالزبری گفت: «دیده‌ایم که برداشتن این فشار برای قرار گرفتن روی دوربین، احتمال استفاده از ربات را برای دانش‌آموزانی که از مدرسه اجتناب می‌کنند، افزایش می‌دهد.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: