کد خبر: ۳۵۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 17
به گفته دبیر انجمن سکته مغزی ایران سن سکته مغزی در کشورمان از متوسط جهانی حدود ۱۰ سال جوان‌تر است و شیوع و بروز سکته مغزی در ایران حدود ۱.۵ برابر متوسط جهانی است.
شفاآنلاین:سلامت>دبیر انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی در زمینه درمان سکته مغزی در سال ۲۰۲۱ ایران را جزو ۱۰ کشور موفق دنیا قرار داد گفت: سن سکته مغزی در کشورمان از متوسط جهانی حدود ۱۰ سال جوان‌تر است و شیوع و بروز سکته مغزی در ایران حدود ۱.۵ برابر متوسط جهانی است.
به گزارش شفا آنلاین:  احسان شریفی‌پور دبیر انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی سکته مغزی ایران در روزهای 9 الی 11 آبان ماه، اظهار داشت: دو مطالعه بزرگ برای شیوع، بروز و بررسی مرگ و میر بیماران سکته مغزی صورت گرفته است که نشان می‌دهد سن سکته مغزی در کشورمان از متوسط جهانی حدود ۱۰ سال جوان‌تر است همچنین شیوع و بروز سکته مغزی در ایران حدود ۱.۵ برابر متوسط جهانی است که این موضوع نیز در نوع خود مهم است. که ان‌شاءالله با برنامه‌های جدی وزارت بهداشت و همکاران پزشک بتوانیم سن بروز و شیوع سکته مغزی را در کشورمان اصلاح کنیم.
دکترشریفی‌پور گفت: از سال ۱۳۹۵ با راه‌اندازی برنامه ۷۲۴، در سراسر کشور، با همکاری وزارت بهداشت، انجمن سکته مغزی کشور و دانشگاه‌ها و متخصصین، وضعیت سکته مغزی در کشورمان ساماندهی شد و اکنون در بیش از ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور مراکز منتخبی داریم که برای درمان سکته مغزی مجهز شدند، بخش‌هایی به اسم «اس سی یو» در آنان شکل گرفته است و با توجه به همت فراوانی که همکاران در سراسر کشور داشته‌اند، سازمان بهداشت جهانی در زمینه درمان سکته مغزی در سال ۲۰۲۱ ایران را جزو ۱۰ کشور موفق دنیا قرار داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: