کد خبر: ۳۵۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 17
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیست سال است که موضوع دستیاری مطرح شده و بالاخره در حال حل شدن است. مصوب شده که دستیاری به عنوان شغل اعلام شود.
شفاآنلاین:سلامت> وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه خود را جزئی از نظام‌پزشکی می‌دانم اظهار داشت: امیدواریم با کمک همدیگر و نمایندگان مجلس که نقش مهمی دارند بتوانیم راهکارهایی را پیدا کنیم و آنها را حل کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:محمد رضا ظفرقندی  افزود: دیروز مصوب شد که دستیاری به عنوان شغل اعلام شود و امیدواریم توسط نمایندگان هم تصویب شود. بیست سال است که این موضوع مطرح می‌شود و بالاخره این موضوع دارد حل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید سهم سلامت از میانگین منطقه بالاتر باشد گفت: الان به حدود ۴ درصد رسیده که حضور دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور و دستورات برنامه و بودجه یک فرصت مناسب برای جلو بردن این امور است. انتظار از جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی این است که به غیر از انتقاد بتواند تصمیم سازی کند و زمانی این سازمان مؤثر بوده که تصمیم سازی کرده است.

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: تعیین تعرفه‌ها جزو احکام دائمی قرار گرفته است. باید جهت گیری‌ها اصلاح شود و با جهت گیری فعلی دولت پیش برویم. حمایت از محرومین و فقرا که برای درمان نیاز جدی دارند باید اصل قرار گیرد. بیمار غیر از رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد. در ساختاری که در برنامه هفتم تعریف شده گسترش شبکه بهداشت و پزشکی خانواده و ارجاع باید سامان گیرد و اگر کسی خارج از این ساختار حرکت کند درست نیست. جامعه پزشکی باید در خدمت مردم باشد. اگر کسی نیازمند است باید در سیستم ارجاع قرار بگیرد و دولت همه مسیر را متقبل خواهد شد.

ظفرقندی در ادامه بیان کرد: سازمان هزینه تمام شده درمان را محاسبه کرده است و این هزینه مبنا قرار می‌گیرد و اگر غیر مسیر ارجاع طی شود نیز تدابیری اندیشیده شده است. باید به طور جدی به مساله معیشت و ثبات آن در کادر سلامت و پزشکی فکر شود. اگر در کشور از هرجایی یک صدا بلند شود این باعث بی ثباتی است. ما باید یک قدم اولیه برای آینده برداریم. حقوق دستیاران افزایش یافته و بزودی پرداخت خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه انتخابات نظام‌پزشکی باید قوی و پرشور و با سلایق مختلف باشد تا حداکثر جامعه پزشکی شرکت کنند گفت: مساله ترکیب شورای عالی بیمه را پیگیری می‌کنیم و دنبال می‌کنیم تا لایحه خوبی به مجلس برود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: