کد خبر: ۳۵۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 12
کمبود آب می تواند باعث ایجاد درد و رنجی شود که در هر قسمت از سر، در یک طرف، در جلو یا عقب، و یا حتی تمام بدن رخ می دهد.
شفاآنلاین:سلامت>نوشیدن آب یکی از اصلی ترین عوامل برای فعالیت بهتر ارگان های بدن است. به عبارت بهتر، اگر می توانستید فعالیت های بدن را با همه جزئیات آن ببینید، متوجه می شدید که این مایع شگفت انگیز و حیاتی چگونه می تواند فعالیت بدن را به طور کلی بهبود بخشد. اما همانطور که وجود آب کافی در بدن باعث منظم تر شدن فعالیت دستگاه ها و سلول ها می شود، کمبود آن می تواند بسیاری از روندهای طبیعی سلامت را مختل کند. کم آبی بدن، نمودهای متفاوتی دارد. اما رایج ترین مشکلی که به دلیل کمبود آب در بدن افراد اتفاق می افتد، سردرد است.
به گزارش شفا آنلاین:کمبود آب می تواند باعث ایجاد درد و رنجی شود که در هر قسمت از سر، در یک طرف، در جلو یا عقب، و یا حتی تمام بدن رخ می دهد. حرکت کردن ، حرکت دادن سر، و خم شدن گردن می تواند درد را بدتر کند.

تحقیقات نشان داده اند که وقتی آب بدنتان کم می شود، رگ های خونی در سر ممکن است برای تنظیم سطح مایع بدن کم شوند. این امر به نوبه خود باعث می شود اکسیژن و خون سخت به مغز برسد که باعث سردرد می شود.
مهم ترین دلیل سردرد در اثر کم آبی، کم شدن مایع میان مغزی است. در حقیقت کاهش حجم این مایع، به مغز فشار وارد می کند و نتیجه این فشار چیزی جز سردردهای آزاردهنده نیست. مهم ترین ویژگی این درد این است که اگر به موقع چاره ای برای آن پیدا کنید، هرگز شدت پیدا نمی کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: