کد خبر: ۳۵۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 12
این دارو خطر بروز سکته مغزی را در بیمارانی که فشارخون بالایی دارند کاهش داده و از بروز حملات قلبی پیشگیری می‌کند.
شفاآنلاین:سلامت>داروی لوزارتان برای درمان فشارخون بالا و محافظت از کلیه‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از بیماری دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو خطر بروز سکته مغزی را در بیمارانی که فشارخون بالایی دارند کاهش داده و از بروز حملات قلبی پیشگیری می‌کند.

 لوزارتان با چه داروهایی تداخل دارد؟
 داروهای فشار خون
 لیتیوم
 سلکوکسیب، آسپرین یا سایر NSAIDها (داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی) مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن (Aleve)، دیکلوفناک، ایندومتاسین و ملوکسیکام
 زاناکس (آلپرازولام)


به گزارش شفا آنلاین:لوزارتان را با هیچ دارویی حاوی آلیسکیرن (آمتورنید، تکتورنا، تکاملو، والتورنا) تجویز نکنید.
 به‌دلیل آسیب یا مرگ نوزاد متولد نشده، برای زنان باردار در سه ماهه دوم یا سوم بارداری به هیچ عنوان تجویز نکنید.

فشار خون یکی از بیماری‌های ناتوان‌کننده‌ای است که می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به جای بگذارد. اگر می‌خواهید به عوارض این بیماری تن ندهید و از آنها نجات پیدا کنید، باید فشار خون بالا را تحت کنترل داشته‌باشید. کسانی که فشار خون بالا دارند و به پزشک مراجعه نمی‌کنند و داروهای کنترل فشار خون مانند لوزارتان مصرف نمی‌کنند، معمولا با آسیب به قلب و کلیه و باقی اعضای بدن مواجه می‌شوند.

فشار خون بالا علائمی دارد که با دیدن آنها باید به دکتر قلب و عروق مراجعه کنید. اگر فشار خون در مراحل قابل کنترل باشد، می‌توان آن را با رژیم و ورزش تحت کنترل داشت. اما اگر فشار خون بیشتر از حدی بالا رود که نتوان آن را با روش‌های غیر دارویی کنترل کرد، می‌توان از دارو استفاده کرد. یکی از داروهایی که برای کنترل فشار خون کاربرد دارد، لوزارتان است. با دکترتو همراه باشید تا درباره این دارو بیشتر بدانید.

لوزارتان چیست و چه کاربردی دارد؟

لوزارتان از خانواده‌ی داروهایی است که آن‌ها را با نام آنتاگونیست گیرنده‌ی آنژیوتانسین می‌شناسند. این دارو برای کاهش فشار خون کاربرد دارد. این دارو بیشتر به صورت قرص و کپسول در داروخانه‌ها در دسترس شما قرار دارد و در دوزهای مختلف به فروش می‌رسد. لوزارتان خوراکی است.

نام تجاری دارو: کوزار

نام رایج دارو: لوزارتان – Losartan

توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ی افزایش آگاهی دارد و به هیچ وجه جایگزین توصیه‌های پزشک نیست. برای مصرف دارو، آگاهی از عوارض جانبی، تداخل دارویی و موارد مرتبط دیگر لازم است حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: