کد خبر: ۳۴۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 12
اخیرا خانم جراح مغز و اعصاب اتریشی هنگام باز کردن جمجمه بیمار برای عمل جراحی مغز، درل را به دست دختر ۱۳ ساله خود داد و جان بیمار را به خطر انداخت.

شفاآنلاین:سلامت>ماه گذشته مرد ۳۳‌ساله‌ای که در تصادفی دچار جراحت شدید در ناحیه سر شده بود به بیمارستان دانشگاه پزشکی گراتس در اتریش منتقل شد. او را بلافاصله زیر نظر خانم جراحی که نام او به‌دلیل محافظت از حریم خصوصی او ذکر نشده است، به اتاق عمل بردند. این جراح، با وجود ممنوعیت حضور افراد متفرقه در اتاق عمل، نه‌تنها دختر ۱۳ ساله‌اش را در اتاق نگهداشت، بلکه برای سوراخ و باز کردن جمجمه بیمار بیهوش روی تخت، درل را به دست او داد.

به گزارش شفا آنلاین:خوشبختانه عمل موفقیت‌آمیز بود و هیچ کس هم بیرون از اتاق عمل متوجه نقش دختر هنگام جراحی نشد. اما خبر این اقدام وقتی فردی ناشناس علیه این خانم جراح به دادستان عمومی شکایت کرد، همه جا پیچید.

در حال حاضر این جراح و جراح ارشدی که دستیار او در اتاق عمل بود، از کار معلق شده‌اند و ۵ نفر دیگر از پرسنل بیمارستان که در اتاق عمل بودند، به‌دلیل عدم جلوگیری از اقدامی که مجازات قانونی دارد، تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

در همین حال، بیماری که دختر ۱۳ ساله جمجمه او را وقتی بیهوش بوده باز کرده است، از شنیدن این خبر در رسانه‌ها شوکه شد و با مراجعه به اداره پلیس از بیمارستان شکایت کرد. او به رسانه‌ها گفت، از اینکه با او درست مانند موش آزمایشگاهی رفتار شده بسیار ناراحت و خشمگین است و به‌سادگی نمی‌تواند از این موضوع عبور کند.

وکیل این بیمار می‌گوید، عمل جراحی آنگونه که باید موفقیت‌آمیز نبوده و موکل او هنوز توانایی راه رفتن را پیدا نکرده است.

بیمارستان بابت این اقدام جراح از بیمار و مردم عذرخواهی کرد و برای روشن شدن کامل موضوع و مجازات افراد خاطی قول مساعدت داد.

برچسب ها: جراح مغز ، جراحی ، بیمار ، بیمار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: