کد خبر: ۳۴۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 11
دکتر قاسمی گفت: اخیراً عمل تراشیدن رسوب کلسیم عروق کرونری روی یک بیمار 67 ساله مبتلا به دیابت با موفقیت انجام شد.
شفاآنلاین:سلامت>رئیس بیست‌وچهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق از ارائه روش نوین باز کردن رگ‌های مسدود شده قلب با رسوب کلسیم شدید به کمک الماس چرخنده و بدون نیاز به عمل باز خبر داد و گفت: این روش نوین روی بیمار 67 ساله دیابتی با موفقیت انجام شد.
به گزارش شفا آنلاین: دکتر مسعود قاسمی، متخصص قلب و عروق همزمان با برپایی بیست‌و‌چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق عنوان کرد: مته مخصوص «الماس چرخنده»، رسوب کلیسم رگ‌ها را بدون نیاز به عمل جراحی برطرف می‌کند که نتیجه این روش نوین به مراتب بهتر از شیوه‌های قدیمی است و سبب می‌شود عمل استنت (فنرگذاری) با موفقیت بیشتری انجام و از عمل باز برای برخی بیماران جلوگیری شود.
وی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید Rotablator (نوعی مته مخصوص) که با مته الماس رگ‌های رسوب گرفته کلسیمی را می‌تراشد، افزود: این روش که به کمک دستگاه‌های نوظهور کار می‌کند، تنها با دو سه ماه تأخیر از پیدایش آن در کشور‌های پیشرفته دنیا وارد ایران شده است. دکتر قاسمی ادامه داد: به کمک این شیوه نوین، اخیراً عمل تراشیدن رسوب کلسیم عروق کرونری روی یک بیمار 67 ساله مبتلا به دیابت با موفقیت انجام شد که از مهم‌ترین دستاوردهای آن باز کردن رگی بود که قبلاً پیوند شده بود و نتایج این روش در بیست‌وچهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ارائه خواهد شد.
رئیس بیست‌و‌چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، دلایل ایجاد رسوب کلسیم در عروق کرونری را غیر از منشأ ژنتیکی، سبک ناسالم زندگی برشمرد و اظهار داشت: چاقی، دیابت، چربی و فشار خون و سیگار از عوامل ایجاد این رسوب‌هاست که در صورت درمان نشدن بموقع منجر به سکته خواهد شد.
گفتنی است، بیست‌وچهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق به همت انجمن آترو‌اسکلروز ایران به مدت چهار روز از 27 تا 30 شهریورماه امسال با حضور استادان، محققان، پژوهشگران، پزشکان و متخصصان برجسته قلب و عروق داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: