کد خبر: ۳۴۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 11
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که تمایل دارند شب‌ها تا دیروقت بیدار بمانند، تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که زودتر به رختخواب می‌روند، در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.
شفاآنلاین:سلامت>صرف‌نظر از عادات ناسالم سبک زندگی مانند رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و خواب بی‌کیفیت، محققان به‌تازگی دریافته‌اند که «شب‌بیداری» یکی از ریسک‌فاکتورهای ابتلا به دیابت نوع ۲ محسوب می‌شود و خطر ابتلا به این بیماری را در افراد افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:  علت احتمالی این است که ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن در کرنوتایپ‌ (گاهشمار خواب) متأخر با زمان‌بندی کاری و اجتماعی که جامعه دنبال می‌کند، هماهنگ نیست. این می‌تواند منجر به ناهماهنگی شبانه‌روزی شود و طبیعی است که این عامل می‌تواند منجر به اختلالات متابولیک و در نهایت دیابت نوع ۲ شود.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند، ۴۶ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، حتی اگر عادات سالمی را در سبک زندگی خود داشته باشند.

نتایج نشان می‌دهد این افراد BMI بالاتر، شکم بزرگتر و چربی پنهان بیشتری دارند. به عنوان مثال، به گفته محققان، آنها ۱۴ درصد چربی کبد بیشتری در مقایسه با افرادی با الگوی خواب متوسط ​​دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: