کد خبر: ۳۴۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 07
مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو، به تشریح وضعیت شناسه‌گذاری و ایجاد فرایند قیمت گذاری فرآورده های سلامت در کشور پرداخت.
شفاآنلاین:سلامت>سعید کاظمی، با اشاره به تکمیل شناسه‌گذاری دارو، ملزومات دارویی، مکمل، فرآورده‌های طبیعی و سنتی و شیرخشک و غذای ویژه و فرآورده‌های وارداتی غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، گفت: شناسه‌گذاری فرآورده‌های تولیدی آرایشی و بهداشتی را با همکاری درون و برون سازمانی اداره‌کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، اداره‌کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و انجمن‌ها، سندیکاها پیش بردیم.

 به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: در این اقدام شناسه‌گذاری فرآورده‌های دارویی از ۱۴۲۸۶ در سال ۹۹ به ۴۵۷۳۱ در سال ۱۴۰۳، ملزومات دارویی از ۷۲۶ در همان سال به ۲۹۸۱ در سال جاری و شناسه‌گذاری فرآورده‌های مکمل از ۲۶۱۸ در سال ۹۹ به ۲۳۸۳۹ تا کنون رسید ضمن آنکه شناسه‌گذاری فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، غذایی و آشامیدنی علی رغم محدودیت وارداتی که به منظور حمایت از تولیدات داخل در دستور کار قرار گرفت از ۷۸۰۱۴ محصول آرایشی بهداشتی و ۷۴۵۱ غذایی و آشامیدنی شناسه‌گذاری شده در سال ۹۹ به ترتیب به ۹۸۲۰۲ و ۸۵۹۴ در سال جاری افزایش یافته است.

کاظمی در ادامه به ایجاد فرآیند قیمت‌گذاری فرآورده‌های وارداتی دارو و مواد تحت کنترل، مکمل و شیرخشک و غذای ویژه نیز که با سندیکاها، سازمان‌های بیمه‌گر و داروخانه‌ها انجام شد نیز پرداخت و آن را اقدام مهمی برشمرد که با ۱۰۰ درصد پیشرفت در دارو و مکمل و ۷۰ درصد در شیرخشک و غذای ویژه، عملیاتی گردیده است.

وی در پایان ایجاد فرآیند قیمت‌گذاری تمامی فرآورده‌های تولیدی و وارداتی مکمل، طبیعی، سنتی و شیرخشک غذای ویژه را از جمله اقدامات بعدی در دست اقدام دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو عنوان کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: