کد خبر: ۳۴۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 07
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: آنژیو به معنی رگ و گرافی بمعنی تصویربرداری و پلاستی به معنی بازگشایی و ترمیم است.
شفاآنلاین:سلامت>دانشیار گروه بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برخلاف تصور مردم که فکر می‌کنند آنژیوگرافی یک روش درمانی برای بیماری قلبی است، اما با این روش تشخیص داده میشود که چه روش درمانی را برای بیماران در نظر بگیرند.

 به گزارش شفا آنلاین: دکتر آرش قلوبی با اشاره به اینکه بیشتر مردم فکر می‌کنند در آنژیوگرافی، رگ‌های قلب آنها باز می‌شود، خاطر نشان کرد: این تفکر اشتباه است، زیرا در این روش برای بررسی رگ‌های قلب، از آن تصویربرداری انجام می‌شود.

رئیس بخش بیماری‌های قلبی عروقی بیمارستان امام رضا (ع) با بیان اینکه برخی مواقع مردم فکر می‌کنند علت درد سینه‌ای که احساس می‌کنند مربوط به گرفتگی رگ‌های بزرگ قلب آنهاست، در حالی که حدود ۴۰ درصد درد سینه در این افراد دلایل دیگری دارد تصریح کرد: درد سینه ممکن است ناشی از گرفتگی مویرگ‌های قلب و در نتیجه کُند شدن حرکت خون در این مویرگ‌ها باشد که برای کاهش درد سینه برای بیمار دارو تجویز می‌شود و بیمار نیازی به آنژیوپلاستی و عمل قلب باز ندارد.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه آنژیوپلاستی یکی از روش‌های درمانی برای بیماران قلبی عروقی است، اظهار کرد: آنژیو به معنی رگ و گرافی بمعنی تصویربرداری و پلاستی به معنی بازگشایی و ترمیم است.

دکتر قلوبی ادامه داد: در روش درمانی آنژیوپلاستی، متخصصی که دوره فلوشیپ مربوطه را گذرانده باشد مواردی از جمله سن و جنس بیمار را در کنار عملکرد بطن چپ و دیابت قرار می‌دهد و در مرحله بعد اگر تشخیص دهد که بیمار نیاز به گذاشتن بالن یا فنر در رگ‌های قلبی خود دارد، این کار را انجام می‌دهد.

دانشیار گروه بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای انجام روش آنژیوپلاستی لازم است بیماران تحت ویزیت یک فلوشیپ مداخلات عروقی که در این زمینه مهارت و دانش کافی را ت دارد، قرار گیرند، یادآور شد: انجام عمل قلب باز نیز بستگی به شرایط بیمار دارد، و در هر صورت رکن درمان دارویی مهمترین بخش برای بهبود بیمار قلبی پس از آنژیوپلاستی و عمل قلب باز است و او باید تا پایان عمرش از دارو‌های تجویز شده استفاده کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: