کد خبر: ۳۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 21
شفاآنلاین-قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، تقویت و گسترش ارتباط با نخبگان خارج کشور را یکی از رویکردهای جدی این بنیاد در سال تحصیلی جدید (94-1393) عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سعید سهراب پور  اظهار کرد: در راستای تقویت ارتباط با نخبگان خارج کشور از چندی قبل، یک مشاور بین الملل از سوی رییس بنیاد نخبگان انتخاب و منصوب شد که از آن زمان، فعالیت های خوبی برای ارتباط با نخبگان خارج از کشور شروع شده است.

وی افزود: البته حدود دو سه سال است نخبگان خارج از کشور را برای حضور در سمینارها دعوت کرده و مخارج رفت و آمد آنها را تامین می کنیم ولی در سال تحصیلی جدید، ارتباط با نخبگان را به صورت جدی تر و گسترده تر دنبال خواهیم کرد.



**پیش بینی افزایش آمار نخبگان کشور در سال تحصیلی جدید

سهراب پور آمار فعلی نخبگان کشور را 14 تا 15 هزار نفر اعلام و پیش بینی کرد با اجرای آیین نامه جدید بنیاد ملی نخبگان، شاهد افزایش این آمار در سال تحصیلی جدید باشیم.

وی درعین حال یادآوری کرد که آیین نامه جدید هنوز اجرایی نشده است.

به گفته قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، آیین نامه جدید نخبگان به تصویب هیات امنا رسیده است و به دانشگاه ها نیز ابلاغ شده است بنابراین باید از ابتدای مهرماه امسال اجرایی شود.

وی ادامه داد: از آنجا که آیین نامه جدید تا اندازه ای مشکل است، پیش بینی می کنیم مقداری تاخیر در اجرای آن به وجود آید.

سهراب پور درباره جزییات آیین نامه جدید توضیح داد: در آیین نامه قبلی برای انتخاب نخبگان، سقف تعیین شده بود مثلا فقط 150 نفر اول کنکور و نفرات برتر المپیادها را در بر می گرفت که در آیین نامه جدید، سقف برداشته شده است و دانشگاه ها متناسب با بودجه ای که در اختیار دارند، نخبگان را تحت پوشش قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اختیارات به دانشگاه ها سپرده شده است تا با درنظر گرفتن شاخص های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری و کارآفرینی، نخبگان را شناسایی کرده و به آنها تسهیلات بپردازند.

سهراب پور تاکید کرد: با اجرای آیین نامه جدید، هم شمار نخبگان و هم مبالغ حمایت از آنها افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: نخبگان ، مشاور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: