کد خبر: ۳۴۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 23
در ایران، یکم شهریور، زادروز پورسینا، روز پزشک نامگذاری شده است.
شفاآنلاین:سلامت>یکم شهریور در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت حکیم پورسینا است که به پاس تألیفات و فعالیت او در رشته پزشکی، روز پزشک نامگذاری شده و فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات جامعه پزشکان است.

 به گزارش شفا آنلاین:رئیس دانشگاه لرستان گفت: در لرستان حدود ۶۰۰ پزشک عمومی، ۴۰۰ متخصص و ۷۲ فوق تخصص مسئولیت بهداشت و سلامت جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان را برعهده دارند.

بهرام دلفان افزود: حدود هزار و ۳۰۰ دانشجوی پزشکی داخلی در استان داریم و برای اولین بار هم ۶ دانشجوی پزشکی خارج از کشور در استان مشغول به تحصیل هستند که این تعداد تا مهرماه به ۳۶ نفر افزایش می‌یابد.

بر اساس آمار‌ها سرانه پزشک در لرستان در مقایسه با جمعیت استان از میانگین کشوری پائین‌تر است که انتظار می‌رود با تلاش مسئولان بهداشت و درمان جبران شود.


قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
بهروز برومند
|
United States
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
0
0
زاد روزپورسینا روز پزشکی
همراه با شادباش زادروزخجسته پورسینا که رویدادی فرخنده در تاریخ پزشکی دنیا میباشد ، پیشنهاد مینمایم، روز نخست شهریورماه را "روز پزشکی" بنامیم تاهمه کسانی که در کار بهبود انسان کوشش مینمایند را در بر بگیرد . بویژه این روزها که پرستاران درگیری هائی دارند که باید ازخواسته های آنان بیشتر هواداری گردد از این رودرست آنست که نخستین روز شهریورماه هر سال خورشیدی را روز "پزشکی" بنامیم که در بر گیرنده همه گروههای کوشنده برای بازگردانیدن تندرستی به همه انسان ها میباشد بویژه پرستاران،پیراپزشکان همراه پزشکان و دانشجویان پزشکی و پرستاری و پیرا پزشکی. زادروز فرخنده پورسینا و روزپزشکی فرخنده باد. .پاینده ایران بهروز برومند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: