کد خبر: ۳۴۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 11
مقامات کره جنوبی از افزایش تعداد موارد بستری شدن در بیمارستان‌ها ناشی از عوارض ابتلا به کووید۱۹ در این کشور خبر دادند.
شفاآنلاین:سلامت>کره جنوبی تابستان امسال شاهد افزایش مبتلایان کرونایی است.

بر اساس گزارش آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی، تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها در سراسر این کشور ناشی از کووید۱۹ در هفته اول اوت به ۸۶۱ نفر رسیده است که بالاترین سطح از اوایل فوریه امسال است.

به گزارش شفا آنلاین: داده ها نشان می دهد ۶۵.۲ درصد از بیماران بستری در این ماه ۶۵ سال و بالاتر هستند و ۱۸.۱ درصد دیگر بین ۵۰ تا ۶۴ سال سن دارند.

در پاسخ به این افزایش، دولت این کشور تصمیم گرفته است نظارت خود را بر سالمندان و سایر گروه های پرخطر تشدید کند.

به گزارش آناتولی، بر اساس داده‌های Statista، کره جنوبی تقریباً ۳۴.۴ میلیون مورد تأیید شده ابتلا به کووید۱۹ را از زمان شروع همه‌گیری این بیماری در سال ۲۰۱۹ میلادی گزارش کرده است.

در همین حال رسانه های محلی ژاپن نیز اخیرا گزارش دادند موارد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور در حال افزایش است و کارشناسان بهداشتی خواستار اقدامات پیشگیرانه در طول فصل تعطیلات تابستانی هستند.

در هفته‌های اخیر ژاپن بیش از ۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در هفته گزارش کرده است.

برای هفته منتهی به ۱۴ ژوئیه، میانگین تعداد موارد تایید شده در مراکز درمانی منتخب ۱۱.۱۸ مورد بود که نسبت به هفته قبل و دهمین هفته متوالی افزایش ۱.۳۹ برابری را نشان می‌دهد.

بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند علائمی مشابه علائم سرماخوردگی مانند تب و گلودرد را تجربه می کنند.

در همین حال، «آندو ساکورو»، رئیس یک کلینیک در توکیو اظهار داشت که از پایان ماه ژوئن هر روز آزمایش حدود ۱۰ نفر مثبت بوده است.

ساکورو گفت: تعطیلات تابستانی فرصت هایی را برای مردم برای تعامل با یکدیگر فراهم می کند. توصیه می کنم اقدامات اولیه کنترل عفونت مانند شستن دست ها، تهویه هوا و استفاده از ماسک در صورت سرفه را انجام دهید.

همچنین ژورنال پزشکی انگلیس می‌گوید: در انگلیس در ماه مه و ژوئن امسال شاهد افزایش تعداد کسانی بوده‌ایم که جواب آزمایش کووید آنها مثبت بوده است. موارد کووید در مناطق دیگر اروپا هم افزایش داشته‌ است. در ایالات‌متحده آمریکا هم تعداد افرادی که تست کووید آنها مثبت است، در حال افزایش بوده است. تست‌های مثبت تا هفته ۲۲ ژوئن ۱.۴ درصد افزایش داشته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید-۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: