کد خبر: ۳۴۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 11
انجمن حرفه ای ریه شناسان در آلمان گزارش می دهد که آمفیزم یک بیماری مزمن است که شامل تورم بیش از حد ریه و تخریب آلوئول ها در ریه ها می شود که در نتیجه اکسیژن بدن به طور فزاینده ای ضعیف می شود.

 شفاآنلاین:سلامت>علل آمفیزم سیگار کشیدن، استنشاق سایر آلاینده ها (مانند گرد و غبار ریز) و زخم شدن بافت ریه است.

علل شامل فرآیندهای التهابی مزمن است که در شرایط برونشیت مزمن یا بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) رخ می دهد.

به گزارش شفا آنلاین:علائم آمفیزم عبارتند از تنگی نفس (در ابتدا فقط در هنگام فعالیت بدنی و بعداً در هنگام استراحت)، سرفه، کاهش توانایی انجام تلاش و افزایش حساسیت به عفونت.در مرحله پیشرفته، لب ها و ناخن ها آبی به نظر می رسند (سیانوز)، قفسه سینه شکل بشکه ای (سینه بشکه ای) را به خود می گیرد، علاوه بر آن لاغری شدید همراه با از دست دادن عضلات.

آمفیزم با اشعه ایکس، توموگرافی کامپیوتری، آزمایش خون و آزمایش عملکرد ریه تشخیص داده می شود.

التهاب ریه با داروها همراه با تمرینات تنفسی، استنشاق محلول نمکی، نوشیدن مقدار کافی مایعات و ترک سیگار درمان می شود.

در مورد آمفیزم پیشرفته، علاوه بر امکان جراحی، می توان از اکسیژن درمانی طولانی مدت استفاده کرد. در موارد بسیار شدید، پیوند ریه انجام می شود.

دریافت واکسیناسیون علیه پنوموکوک و ویروس آنفولانزا برای افراد مبتلا به آمفیزم همراه با درمان فوری عفونت های حاد تنفسی بسیار مهم است.

این انجمن خاطرنشان کرد که آمفیزم یک بیماری لاعلاج است، اما درمان مداوم با ترک سیگار به کند کردن یا توقف توسعه آمفیزم کمک می کند، زیرا می داند که امید به زندگی تا حد زیادی به شدت بیماری و میزان ادامه درمان برای آمفیزم بستگی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: