کد خبر: ۳۴۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص مطالبات پرستاران توضیحاتی را ارائه داد.

شفاآنلاین:سلامت>پرداخت مطالبات صنفی پرستاران بیمارستان‌های شیراز یکی از مباحث و موضوعات چالش‌برانگیزی است که از اواخر سال گذشته تاکنون در شیراز مطرح شده است. در روزهای نخست اسفندماه ۱۴۰۲، این مطالبان افزایش یافت

به گزارش شفا آنلاین:در همان زمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تلاش برای پرداخت معوقات پرستاران خبر داده بود که چند ماه پرداخت شده و مابقی آنان هم پرداخت خواهد شد.

در ادامه این روند،پرستاران که همگی از بیمارستان‌های دولتی و تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند، همان مباحث عدم پرداخت معوقات و گلایه نسبت به ساعت اضافه کاری که مبلغ ۲۰ هزار تومان را عنوان کرده‌امد.

در همین راستا و طی روزهای اخیر خبرنگار ایسنا، تلاش زیادی برای گرفتن پاسخ از مسئولان مربوطه در پاسخ به مطالبات پرستاران انجام داد، چرا که آنطور که در شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: تلاش‌های زیادی در سطح استانی و کشوری برای پرداخت مطالبات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پرستاران انجام شده است و هم‌اکنون هم عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت برای رسیدگی به این مشکلات در شیراز حضور دارند.

سیدوحید حسینی افزود: با تأمین حدود ۱۰ درصد از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از سازمان‌های بیمه خوشبختانه ۲ ماه اضافه‌کاری پرسنل و یک‌ماه کارانه پرسنل و پزشکان و ۲ ماه تعرفه پرستاری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیمه‌ها قول مساعد داده‌اند که در آینده نزدیک بخش دیگری از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی شیراز را پرداخت کنند که در صورت تحقق، بلافاصله مطالبات پرسنل اعم از پرسنل و غیرپرسنل پرداخت خواهد شد.

حسینی، کل مطالبات پرسنل (پرستار و غیر پرستار) و پزشکان از دانشگاه علوم پزشکی شیراز را حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان و مطالبات دانشگاه از بیمه‌ها را حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و  افزود: بیمه‌ها بدهی خود را به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، متفاوت تا بهمن و اسفند ۱۴۰۲ پرداخت کرده‌اند و دانشگاه هم مطالبات پرسنلی را به‌طور متوسط تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: بیمه سلامت تعرفه پرستاری را تا مرداد ۱۴۰۳ و بیمه تأمین اجتماعی از فروردین ۱۴۰۳ پرداخت نکرده است، ولی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا دی‌ماه ۱۴۰۲ این تعرفه را از منابع دیگر به پرستاران پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت پرداخت معوقات به عبارتی به روز است،‌ در خصوص مبلغ اضافه کاری پرستاران هم گفت: مبلغ اضافه کار بر اساس فیش حقوقی تعریف شده و متفاوت است. این مبلغ پایین است و اصلاح آن احتیاج نیاز به تصمیم مسئولان کشوری دارد ولی با حمایت استاندار و مجوز شورای تأمین با تعریف یک سیستم پلکانی، اگر کادر درمان ۱۰۰ ساعت کار کنند، ۲۰۰ ساعت محاسبه می‌شود. این را ما اضافه کاری عملکردی می‌دانیم که خوشبختانه این مبلغ را در تیرماه امسال در بیمارستان‌های بزرگ پرداخت کرده‌ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: