کد خبر: ۳۴۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 10
برخی آمبولانس‌ها بیماران را راهی مراکزی می‌کنند که شاید مورد تأیید خانواده بیمار نباشد
شفاآنلاین:سلامت>ماجرای بیمار‌دزدی یا بیمارفروشی آمبولانس‌ها اتفاق تازه‌ای نیست اما با انتشار یک مطلب درروزهای گذشته در شبکه اجتماعی ایکس دوباره مورد توجه قرار گرفته است. تقریبا 20سال پیش بود که رئیس وقت اورژانس کشور از بیماردزدی‌ خبر داد و گفت: «99درصد تخلفات و بیمار‌دزدی‌ها از سوی آمبولانس‌ بیمارستان‌های خصوصی صورت می‌گیرد.»
علاوه بر این مدت‌هاست که برخی کاربران فضای مجازی از انتقال بیمارانشان به بیمارستان‌هایی گلایه می‌کنند که مورد تأییدشان نیست یا از ثبت‌ یک پزشک در پرونده بیمارشان انتقاد دارند که توسط همین مراکز یا بیمارستان‌های خصوصی در جابه‌جایی بیماران از یک مرکز به مرکز دیگر با این آمبولانس‌های خصوصی صورت می‌گیرد. درنهایت هم ملزم به قبول جراحی از سوی یک پزشک خاص یا بستری شدن در یک بیمارستان خاص، تحت این شرایط تحمیلی می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:البته که تخلفات آمبولانس‌های خصوصی به همین موارد ختم نمی‌شود. به‌عنوان مثال چند سال پیش یک تخلف مهم درباره آنها مطرح و بسیار هم جنجالی شد؛ جابه‌جایی سلبریتی‌ها یا افراد خاص و ثروتمند در ترافیک تهران با آمبولانس! همین چند وقت پیش هم انتقال یک پیشکسوت فوتبال با آمبولانس خصوصی بار دیگر بحث این سوءاستفاده‌ها را داغ کرد. محمد اسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس تهران هم بروز چنین تخلفاتی از سوی برخی مراکز آمبولانس خصوصی را تأیید می‌کند و به همشهری می‌گوید: «شاهد تنوع تخلفات از سوی برخی از این مراکز هستیم اما هیچ مماشاتی وجود ندارد و هرکس دستورالعمل‌ها را نقض کند با برخورد قاطع و قانونی مواجه خواهد شد.»/همشهری



 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: