کد خبر: ۳۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 20
شفاآنلاین-معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد گفت: کمیته امداد امام ( ره )، UNAIDS ( برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز) و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد محمدی فرد طی سخنانی در مراسم امضای این تفاهم نامه که در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) بعنوان یک نهاد فراگیر اجتماعی که ایجاد تعادل و تنظیم مسائل فرهنگی خانواده‌های محروم را بر عهده دارد، توجه ویژه‌ای به سلامت اخلاقی و فرهنگی اقشار آسیب پذیر دارد.

وی گفت: در ترسیم خط و مشی و سیاستهای کاری کمیته امداد امام ( ره )، تمامی خدمات حمایتی این نهاد دارای یک نوع پیوست توانمند سازی است و امضای این تفاهم نامه بستر مناسبی برای شروع و ادامه همکاری در این زمینه است.

معاون هماهنگی و امور بین الملل کمیته امداد امام ( ره ) تصریح کرد: این نهاد یک شبکه وسیع نیکوکاری و مردمی است که از آمادگی لازم جهت ارایه خدمات به جوامع محروم و مبارزه با فقر برخوردار است.

در ادامه این دیدار دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طی سخنانی با اشاره به پیوند ناگسستنی بین فقر با بیماریهای واگیردار ماننند ایدز، سل و ... با فقر، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام ( ره) با اقدامات هدفمند خود در مبارزه و پیشگیری HIV و سایر بیماریهای واگیردار موفق عمل کرده و معتقدم کاری که این نهاد انجام می‌دهد قطعاً در کاهش این بیماری ( ایدز ) تاثیرگذار است و ابعاد اجتماعی آن نیز در کشور بسیار روشن و مورد حمایت مردم است و در عرصه بین الملل نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و امیدوارم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم قدمی برای کاهش این بیماری اجتماعی برداریم.

همچنین دکتر فرداد درودی، مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران نیز طی سخنانی ضمن تشکر از امضای این تفاهم نامه، اقدامات کمیته امداد امام ( ره ) را در زمینه پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز در کشور بیشتر از ظرفیت و توان این نهاد برشمرد.

شایان ذکر است؛ این تفاهم نامه به استناد مواد 6 و 9 برنامه پنجساله پنجم کمیته امداد امام خمینی ( ره ) مبنی بر تامین نیازهای بهداشتی و آموزشی افراد و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و در راستای تحقق اهداف توسعه هزاره و اهداف ده گانه UNAIDS با دیدگاه به صفر رساندن موارد جدید اچ آی وی، به صفر رساندن تبعیض و به صفر رساندن مرگهای ناشی از ایدز و در چارچوب برنامه همکاری کشوری میان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در 12 ماده و به مدت 2 سال به امضاء رسید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: