کد خبر: ۳۴۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 31
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد ۱۷ درصدی خرید گندم از کشاورزان کشور خبر داد و گفت: خرید گندم داخلی، صبح امروز به ۹ میلیون و ۸۴۹ هزار تُن رسید.

شفاآنلاین:عمومی>مدیرعامل شرکت بازرگانی سید سعید راد با اعلام اینکه به نظر می‌رسد تا فردا، میزان خرید گندم از کشاورزان از مرز 10 میلیون تُن عبور کند، اظهار داشت: مقدار خرید گندم نسبت به سال گذشته از افزایشی برابر با یک میلیون و 409 هزار تُن برخوردار بوده است.

به گزارش شفا آنلاین:وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده از کشاورزان تاکنون 173 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این مقدار با 47 هزار میلیارد تومان افزایش در مقایسه با سال گذشته از رشدی برابر 37 درصد برخوردار بوده است.

راد با بیان اینکه استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، کردستان و کرمانشاه در خرید گندم پیشتاز هستند و مجموعاً 52 درصد از گندم کشور از این 5 استان خریداری شده است، تصریح کرد: استان‌های همدان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، لرستان و ایلام استان‌هایی هستند که بیشترین میزان خرید گندم در آن‌ها ثبت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه رشد خرید گندم در استان‌های گلستان و اصفهان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: بعد از این دو استان، به ترتیب استان‌های مرکزی، همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل، بیشترین رشد را در خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال 1402 به خود اختصاص داده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: