کد خبر: ۳۴۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 29
قطره روتفلور یک فرابیوتیک است که می‌تواند علائم کولیک نوزادان را از زمان تولد کاهش دهد و مدت زمان گریه ناشی از کولیک را کاهش دهد.

شفاآنلاین:سلامت>اگر نوزاد شما کمتر از پنج ماه داشته باشد و حداقل سه روز در هفته به مدت بیش از سه ساعت متوالی گریه کند، احتمالاً دچار قولنج شده است. قولنج یک بیماری نیست و به نوزاد هیچ آسیب درازمدتی نمی‌رساند، اما برای نوزاد و والدینش شرایط سختی ایجاد می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:علاوه بر قطره روتفلور، دو مورد دیگر از بهترین قطره‌های مفید برای کودکان شامل قطره بایو لاکت (کمک به درمان نفخ و کولیت نوزادان) و قطره ویتاگلوبین (کمک به تامین آهن مورد نیاز روزانه در کودکان) هستند.

قبل از استفاده از قطره روتفلور، آن را به دقت تکان دهید. برای مصرف، درب قطره را باز کنید و شیشه قطره را به طور کامل برعکس کنید یا آن را با زاویه‌ای 45 درجه (برعکس) نگه دارید تا قطرات به آرامی در دهان بیمار تراکم کنند، سپس درب را به آرامی ببندید.

برای نوزادان شیرخوار، می‌توانید قطره را مستقیماً در دهان آنها قطره کنید، اما مراقب باشید که سر قطره با دهان بیمار، که ممکن است حاوی بزاق باشد، تماس نیافتد.

پزشک ممکن است تا ۵ قطره در روز را برای مصرف نوزادان توصیه کند.

این دارو می‌تواند در هر زمانی از شبانه‌روز مصرف شود.

برای دستیابی به بهترین نتایج درمانی، توصیه می‌شود قطره روتفلور را به مدت ۲۸ روز مصرف کنید.

قبل از استفاده قطره Reuteflor را به خوبی تکان دهید. بطری را وارونه یا با زاویه 45 درجه بچرخانید و قطرات به آرامی می آیند. بلافاصله آن را دوباره ببندید.

برای نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می کنند، می توانید قطره را مستقیماً در دهان بچکانید یا درست قبل از مصرف قطره ها را به شیر اضافه کنید. مراقب باشید که قطره باید مستقیماً در دهان و بدون تماس بزاق نوزاد استفاده شود.

می توانید قطره Reuteflor را به غذا یا نوشیدنی های توصیه شده توسط پزشک اضافه کنید، اما مراقب باشید که نوشیدنی ها یا غذای گرم ممکن است به باکتری های زنده دوست آسیب برساند و اثربخشی محصول را کاهش دهد.

بطری باز شده باید ظرف یک ماه استفاده شود.

اگر دوزی از قطره روتفلور را فراموش کردید، بلافاصله آن را مصرف کنید. اگر زمان مصرف دوز بعدی نزدیک است، دوز قبلی را از روی دستور پزشک خود مصرف نکنید.

عوارض جانبی قطره روتفلور

هیچ عارضه جانبی شایعی برای استفاده از قطره Reuteflor ® گزارش نشده است. واکنش آلرژیک شدید با این محصول نادر است، اما در صورت بروز خارش، تورم، سرگیجه شدید و مشکلات تنفسی، فوراً با پزشک خود مشورت کنید. اگر علائم اسهال یا ناراحتی گوارشی را تجربه کردید و همچنین علائم فعلی بدتر شد یا بیش از سه روز ادامه داشت، قطره های پروبیوتیک را قطع کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

تداخل با سایر داروها و مواد غذایی

هیچ تداخلی برای استفاده از قطره Reuteflor گزارش نشده است، اما اگر همزمان از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود، حداقل 2-3 ساعت قبل یا بعد از مصرف آنتی بیوتیک مصرف شود. همچنین Reuteflor هیچ تداخلی با غذا ندارد.

قطره روتفلور در بارداری و شیردهی

پروبیوتیک ها در دوران بارداری و شیردهی بی خطر هستند اما بهتر است در صورت نیاز از پروبیوتیک ها استفاده کنید. در مورد فواید و خطرات پروبیوتیک ها در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

قطره روتفلور برای اسهال

مصرف قطره روتفلور در برخی موارد طبق نظر پزشک میتواند برای درمان اسهال نوزاد مناسب باشد.

شرایط نگهداری

در یخچال (2-8 درجه سانتی گراد) نگهداری شود.

قطره Reuteflor ® را می توان تا یک هفته خارج از یخچال (در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد) نگهداری کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: