کد خبر: ۳۴۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 31
محققانی که این مطالعات را انجام داده‌ اند، اخیرا یافته‌ های خود را در نشست‌ های علمی پایه علوم قلبی عروقی 2024 انجمن قلب آمریکا که بین 22 تا 25 ژوئیه در شیکاگو برگزار شد، ارائه کرده‌ اند.

شفاآنلاین:سلامت>در حالی که بسیاری از مردم مصرف بیش از حد  الکل  را با مشکلات کبدی مرتبط می دانند، این موضوع در واقع می تواند به طرق مختلف بر بدن تاثیر منفی بگذارد. یکی از مسیرهایی که الکل از طریق آن به تخریب بدن می پرداز‌د، ایجاد و تشدید  مشکلات قلبی عروقی  است. علاقه مندان با مراجعه به وب سایت  کتابخانه ملی پزشکی آمریکا  می توانند به مقالات مرتبط دسترسی یابند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان در حال بررسی بیشتر این مسئله هستند که وقتی افراد الکل می نوشند چه اتفاقی برای  قلب  رخ می دهد؟ از این رو تمرکز دو مطالعه فعلی به ترتیب بر استروژن و مصرف زیاد الکل بوده است.

در حالی که هر یک از این مطالعات نقطه هدف متفاوتی داشته اند، هر دو اثرات مضر الکل را بر سلامت قلب نشان داده اند.

محققانی که این مطالعات را انجام داده‌ اند، اخیرا یافته‌ های خود را در  نشست‌ های علمی پایه علوم قلبی عروقی 2024  انجمن قلب آمریکا  که بین 22 تا 25 ژوئیه در شیکاگو برگزار شد، ارائه کرده‌ اند.

گفتنی است که هیچ یک از این مطالعات هنوز تحت بررسی داوران قرار نگرفته اند و از این رو یافته های مطرح شده تا به امروز توسط یک مجله علمی معتبر منتشر نشده اند.

افراط در نوشیدن الکل: یک مشکل بهداشتی که باید با آن را در نظر گرفت

به گزارش  موسسه ملی سوء مصرف و اعتیاد به الکل آمریکا   (NIAAA) ، 84.1٪ از افراد 18 ساله و بالاتر در این کشور گزارش داده اند که در مقطعی از زندگی خود الکل مصرف کرده اند.

دستورالعمل های رژیم غذایی دولت آمریکا پرهیز از الکل را به تمامی رده های سنی توصیه می کند و در عین حال توضیح می دهد که افراد دارای اعتیاد به مشروبات الکلی نیز باید مصرف خود را به دو نوشیدنی در روز (آقایان) و یک نوشیدنی در روز (بانوان) محدود کنند.

نوشیدن بیش از حد به صورت یکباره و یا حتی مکرر می تواند تاثیر منفی و جدی بر مغز، قلب و کبد داشته باشد. این رویه همچنین منجر به بروز سرطان و تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

نوشیدن زیاد الکل چگونه بر قلب تاثیر می گذارد؟

دکتر Saugat Khanal ، محقق پسا دکتری در  دانشگاه ایالتی اوهایو  در کلمبوس، مطالعه دوم روی جوندگان را رهبری کرده است.

این مطالعه بر تاثیرات نوشیدن الکل بر قلب متمرکز بود. NIAAA مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی را به صورت 4 نوشیدنی یا بیشتر در یک دوره 2 ساعته برای زنان و 5 نوشیدنی یا بیشتر در یک دوره 2 ساعته برای مردان تعریف می کند.

هنگامی که فردی به طور مکرر اقدام به مصرف مشروبات الکلی می‌ کند، با احتمال زیادی برای ابتلا به  سندرم قلب تعطیلات ( HHS )  رو به رو می شود. HHS می تواند باعث آریتمی های قلبی، مانند فیبریلاسیون دهلیزی شود که آن هم به نوبه خود پتانسیل تبدیل شدن به سکته قلبی را خواهد داشت.

محققان در این پژوهش موش ها را به سه گروه تقسیم کردند:

- گروه کنترل

- گروه موش های الکلی برای شبیه سازی پرنوشی و ایجاد شرایط HHS

 - گروه الکل به علاوه Alda-1

در گروه آخر از حضور Alda-1 نیز کمک گرفته شد. Alda-1 مولکولی است که به محافظت از قلب یاری می رساند.

دانشمندان به دو گروه از موش ها به صورت یک روز در میان و 4 مرتبه الکل تزریق کردند. پس از تکمیل فرآیند قرار گیری در معرض الکل، آنها موش ها را با استفاده از مطالعات الکتروفیزیولوژیک، متدهای تصویربرداری خاص و تست های بیوشیمیایی آزمایش کردند.

بیش از 70 درصد از موش‌ های گروه پرنوشی افراطی به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شدند. این یک تضاد کامل با موش‌ های گروهی است که Alda-1 دریافت کردند، چرا که هیچ یک از موش‌ های این گروه به چنین وضعیتی دچار نشدند.

محققان توضیح می دهند: موش های گروه Alda-1 فیبریلاسیون دهلیزی را تجربه نکردند، زیرا Alda-1 پروتئین استرس به نام JNK2 را سرکوب می کند.

دکتر Khanal می گوید: «این یافته ها بر اهمیت آموزش به مردم در مورد تاثیر منفی و جدی نوشیدن الکل بر قلب تاکید می کنند. در نتیجه پرهیز از مصرف زیاد الکل همچنان بهترین توصیه برای پیشگیری از سندرم قلب تعطیلات است.»

وی اضافه می کند که قصد دارد در آینده تحقیقات بیشتری انجام دهد: «مطالعات آینده نگر با استفاده از حیوانات بزرگتر نیز به منظور ترجمه یافته های هیجان انگیز ما به کاربردهای بالینی مورد نیاز خواهند بود.»

در واقع این مطالعات روی جوندگان تصویر پیچیده ای از تاثیر الکل بر قلب به دست می دهند. از این رو مطالعات مرتبط با مصرف مشروبات الکلی "راهی امیدوار کننده برای کشف متدهای درمانی جدید به منظور مبارزه با آریتمی های قلبی ناشی از الکل در اختیار متخصصین قرار می دهند. به بیان دیگر مطالعات حیوانی مکانیسم‌ های مولکولی در پس اثرات مضر الکل در راستای تشدید فیبریلاسیون دهلیزی و عوارض قلبی عروقی دیگر را روشن ساخته اند."

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: