کد خبر: ۳۴۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 31
مربی کشوری شیر مادر از مزایای شیر مادر برای شیرخوار گفت: شیر مادر با دارا بودن فاکتورهای اختصاصی سیستم ایمنی نوزاد را افزایش داده و از بروز یا شدت بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کند.

شفاآنلاین:سلامت>مربی کشوری شیر مادر خدیجه ابراهیم خانی امروز (چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه) در مراسمی به مناسبت هفته تغذیه با شیر مادر در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان زنجان، اظهار کرد: شیر مادر بهترین و کامل‌ترین غذا برای شیرخوار است و براساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، شیرخواران در ۶ ماه نخست زندگی به منظور تامین رشد، تکامل و سلامتی، فقط باید با شیر مادر تغذیه شوند. شیر مادر بهترین الگوی رشد و تکامل را برای کودکان فراهم کرده و با دارا بودن خواص ویژه کامل ترین غذا برای نوزاد است. 

به گزارش شفا آنلاین:وی در خصوص مزایای شیر مادر برای شیرخوار، گفت: شیر مادر با دارا بودن فاکتورهای اختصاصی سیستم ایمنی نوزاد را افزایش داده و از بروز یا شدت بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کند، شیر مادر با دارا بودن مواد مغذی به راحتی هضم می‌شود. باعث افزایش هوش کودکان و رشد بهترآنها می‌شود و کاهش بروز حساسیت و پیشگیری از برخی از بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی، دیابت، سرطان و فشارخون در بزرگسالی آنها می‌شود.

این فوق تخصص PICU افزود: از مزایای تغذیه با شیرمادر برای مادر می‌توان به تقویت رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد، کاهش خونریزی در زایمان،کاهش خطر سرطان‌های هورمونی، کاهش خطر شکستگی استخوان لگن و پوکی استخوان بعد از دوران یائسگی، بازگشت سریع‌تر به وزن قبل از بارداری، کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲ و کمک به اقتصاد خانوار می‌توان اشاره کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: